Spinale ataxie??
-Meer mensen met zo'n paard?
-Oorzaak door trauma/fysieke toetakeling?
-Wat kan je paard nog wel?
-Wat kan je paard niet meer?
Alle informatie en weetjes is welkom.. Hoe meer ik weet hoe beter
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
listiglistje schreef:-Meer mensen met zo'n paard?
Ja, mijn paard...Spinale ataxie (specifiek: wobbler, beschadiging C6/C7 gebied)
-Oorzaak door trauma/fysieke toetakeling?
Trauma van buitenaf, over de kop gegaan als jaarling.
-Wat kan je paard nog wel?
Alles![]()
-Wat kan je paard niet meer?
los in de wei niet meer normaal stappen (telgang), achter hoeven uitkrabben en achtervoeten zijn
niet te bekappen/beslaan bij de smid (enorme krampbenen, wordt bekapt in het zand)
listiglistje schreef:Heb even vlug gelezen, maar kan ernstige kneuzing/blokkade zijn....even rust/medicatie en geef het wat tijd zou ik zeggen.
Zet je paard alleen op een klein afgezet stukje, rust en geen onverwachtse bewegingen de komende tijd.
Bestel dit, helpt tegen de interne kneuzing(en) en beschadiging(en) van de zenuwen.
http://www.homeovet.nl/simicur_neuralcu ... omeopathie
suggie schreef:Ik heb er 1,is nu inmiddels 10,heeft op 1 jarige leeftijd een ongeluk gehad. Is door tractor aangereden. Had voor 95%zijn zenuwen van zijn schouderspieren afgescheurd.2 nekwervels gebroken en spierdystrofie in de borstspieren. Liep zwalkend. Heeft een hele tijd in Utrecht gestaan. Heb 2 jaar lang fysiotherapie gedaan. Dystrofie zo goed als weg. Heeft hierdoor wel een langer voorbeen gekregen.je ziet het wel als hij stapt,draf en galop gaan wel goed. Uiteindelijk mist hij 1 spier in zijn schouder.hij kan alles al blijft hij wel gehandicapt.