Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
shennie schreef:Kan je dierenarts geen recept uitschrijven zodat je het bij de apotheek kan halen?
tiwi1969 schreef:Ik denk dat een deel van de oude prijs veroorzaakt werd door de magistrale bereiding. Omdat er niet iets specifieks voor paarden was werd er op kleine schaal in de apotheek bereid. Dat is altijd duurder dan een standaard fabrieksmedicijn.
Eigenlijk zou een geregistreerd product wat op grote schaal gemaakt wordt goedkoper moeten zijn dan het magistrale product
Elco schreef:Ik heb er nog een aantal over voor de liefhebber.
Die van mij heeft ook straalkanker en daardoor geruime tijd aan de prednisolon gestaan (begonnen met 7 of 8 capsules per dag, katsieng
) Werkt goed! Ik heb ook nog staan, voor als het hij zo'n enorme terugval krijgt. Als een soort 'back-up' zeg maar. tiwi1969 schreef:@ Esther op de potten 100mg capsules die mijn DA voor mij bestelde stond wel,degelijk dat het een magistrale bereiding betrof.
Prednisolon voor mensen wordt wel in de fabriek gemaakt, maar die dosering is heel anders dan voor een paard.
Ik heb ook een keer voor honden gehad, was goedkoper dan de capsules maar zat een vleessmaak aan dus die werden niet gegeten.