Toen ik Wes straks op stal wilde zetten zag ik dat hij een wond heeft op zijn linkerachterbeen aan de achterkant net onder zijn bil:

Het is een enorme brokkenpiloot en hij heeft wel vaker wondjes, maar deze zijn altijd oppervlakkig. Deze wond is toch wel een stukje dieper dan ik gewend ben. Ik heb de bilkoord meteen van de deken gehaald. Ik heb de DA even gebeld voor advies en ik moest de wond goed schoonmaken. Dit heb ik meteen gedaan met een betadine oplossing. Verder moet ik in de gaten houden of het niet dik wordt, of Wes geen koorts krijgt en of hij niet kreupel gaat lopen. Hij staat nu op stal en de wond is ontsmet.
Toch zit het me niet lekker... De DA adviseerde om de wond morgenochtend in te spuiten met aluspray, maar is de wond daar niet wat te diep voor? Ik heb er niet heel veel verstand van, maar mijn eigen gevoel zegt toch dat er verband omheen moet. Natuurlijk ga ik morgenochtend meteen weer naar stal om te kijken hoe het ervoor staat en bij twijfel sta ik er toch op dat de DA alsnog komt.
Wat denkt Bokt? Open laten? Hoewel ik dan wel bang ben dat er viezigheid in komt. Of toch gewoon aluspray erop? Of toch verband eromheen?
Alle tips zijn welkom!