Back on track stalbandages

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Back on track stalbandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 15:06

Dames en heren,

Ik was benieuwd of iemand al eens back on track beschermers heeft (gehad) bij een paard dat zonder binnen een paar uren dikke benen heeft? Hielpen deze goed en voor langere tijd? (Zowel in uren gebruik als langere periode). En hoe verhouden ze tegenover het traditionele omzwachtelen met lappen en bandages?

Commentaar over symptoombestrijding, meer beweging of supplementen is niet nodig. Ik weet waardoor de stalbenen komen.

Ik zoek puur info over deze stalbescherming en ik houd het graag ontopic.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:09

Vertel waar komt het door. Links of rechtom het is en blijft symptoom bestrijding.
Laatst bijgewerkt door Gini op 13-10-15 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:14

ik heb ze omdat mijn paard tijdelijk op stal rust moest vanwege een blessure en snel last heeft van stal benen , bij mijn paard hielpen ze ontzettend goed ook op langer termijn, mijn paard heeft met die beschermers geen dikke benen meer gehad.

hoe de verhouding tegen over bandages is weet ik niet.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:16

Ja, ik zie goede resultaten met de stalbeschermers van Back on Track.
Ik zie het bij mijn eigen paard, maar hoor hetzelfde van mijn klanten . ( ik ben tevens dealer van Back on track, vandaar)
Als mijn paard een opgelopen been of benen heeft doe ik ze een paar uur om. Het been/ benen zijn weer dun en blijven dat dan.
Het voordeel van de beschermers ten opzichte van losse bandages vind ik het gemak van het omdoen, de stevigheid en de kans op afzakken, losraken is minim ...ik heb het nog niet meegemaakt in ieder geval.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 15:18

maajjkee schreef:
ik heb ze omdat mijn paard tijdelijk op stal rust moest vanwege een blessure en snel last heeft van stal benen , bij mijn paard hielpen ze ontzettend goed ook op langer termijn, mijn paard heeft met die beschermers geen dikke benen meer gehad.

hoe de verhouding tegen over bandages is weet ik niet.

Hoi Maajjkee,

Bedankt voor je reactie. Bleven de benen er koel onder? Was de blessure toevallig aan het onderbeen?

Hoe zitten de beschermers? Erg strak of meer als een transportbeschermer (wel vast maar niet strak)?

mirim schreef:
Ja, ik zie goede resultaten met de stalbeschermers van Back on Track.
Ik zie het bij mijn eigen paard, maar hoor hetzelfde van mijn klanten . ( ik ben tevens dealer van Back on track, vandaar)
Als mijn paard een opgelopen been of benen heeft doe ik ze een paar uur om. Het been/ benen zijn weer dun en blijven dat dan.
Het voordeel van de beschermers ten opzichte van losse bandages vind ik het gemak van het omdoen, de stevigheid en de kans op afzakken, losraken is minim ...ik heb het nog niet meegemaakt in ieder geval.

Bedankt voor je reactie Mirim. Worden de benen warm onder de stalbeschermers en kan langdurig omlaten schadelijk zijn?

Zijn ze puur voor op stal of kan een paard er eventueel ook buiten mee staan?

Krijgt jou paard ook daadwerkelijk stalbenen of komen de opgelopen benen van bijv. zware traning (hiermee ben ik op zoek naar eventueel verschil in resultaat bij incidenteel of regelmatig terugkomende dikke benen)?
Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 13-10-15 15:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Maliboe

Re: Back on track stalbandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:21

de benen bleven er normaal onder , mijn paard had een pees blessure vandaar dat ik hem gebruikt heb en nog steeds wel eens doe wanneer de benen door iets opgelopen zijn.

ze blijven mooi zitten niet te strak niet te los idd een beetje als transport beschermers! ik ben er erg blij mee.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 15:26

maajjkee schreef:
de benen bleven er normaal onder , mijn paard had een pees blessure vandaar dat ik hem gebruikt heb en nog steeds wel eens doe wanneer de benen door iets opgelopen zijn.

ze blijven mooi zitten niet te strak niet te los idd een beetje als transport beschermers! ik ben er erg blij mee.

Dankje wederom om je reactie. Laatste vraag: Het kon geen contradictie geven met de peesblessure? Bedankt voor het delen van je ervaring ermee :)

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:31

nee niet dat ik weet , de doorbloeding bleef dankzij die beschermers op gang en aangezien dat in de benen op zich vrij slecht is heeft het misschien wel bij gedragen aan haar herstel.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:40

De beschermers ( alle producten van bot) zorgen voor een goede doorbloeding.
Mijn paard had vanmorgen een opgelopen been...geen idee wat de oorzaak is. Hij was niet kreupel en na het werk was het been ook dunner, behalve een plekje boven de kogel.
Daarom heb ik hem na het werk een bandage omgedaan.
Hij heeft vorige winter een keer stalbenen gehad. Hij heeft toen een paar uur de beschermers omgehad en zijn benen bleven verder dun.
Ze zijn niet heet eronder.
Als ik zwaar train gebruik ik de bandages van Back on Track. Na het werk bandageer ik af...zijn benen zijn dan wel nat ( maar de rest van zijn lijf ook ) maar super dun.
Mijn paard is heel duidelijk in wat hij prettig vindt of niet, maar de dekens en bandages van Back on track vindt hij duidelijk prettig.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 18:16

mirim schreef:
De beschermers ( alle producten van bot) zorgen voor een goede doorbloeding.
Mijn paard had vanmorgen een opgelopen been...geen idee wat de oorzaak is. Hij was niet kreupel en na het werk was het been ook dunner, behalve een plekje boven de kogel.
Daarom heb ik hem na het werk een bandage omgedaan.
Hij heeft vorige winter een keer stalbenen gehad. Hij heeft toen een paar uur de beschermers omgehad en zijn benen bleven verder dun.
Ze zijn niet heet eronder.
Als ik zwaar train gebruik ik de bandages van Back on Track. Na het werk bandageer ik af...zijn benen zijn dan wel nat ( maar de rest van zijn lijf ook ) maar super dun.
Mijn paard is heel duidelijk in wat hij prettig vindt of niet, maar de dekens en bandages van Back on track vindt hij duidelijk prettig.

Bedankt Mirim, ook voor je pb. Het klinkt als een heel fijn product!
Ik wacht eigenlijk nog op een reactie van iemand met een paard die dagelijks last heeft van stalbenen en dit kan verminderen door middel van deze stalbeschermers in plaats van incidentele problemen :). Ik ben benieuwd.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:30

Ik gebruik ze heel veel in de winter bij een paard met Atrose. ze loopt dan heel fijn. Bij 4 benen heb ik ze gebruikt. Ze blijven goed zitten. En zitten niet te strak. Hele fijne beschermer. Daar naast had ze dan ook geen stalbenen. ik heb ze meestal een hele nacht om en mocht het nodig zijn ook overdag.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:38

Ik ben zeer tevreden met de producten van Back on Track. Het kost wat maar dan heb je ook wat! Afgelopen zomer heeft mijn pony een nare wond gehad aan haar been. Toen deze dicht was (ivm het effect van Back on Track) maar nog wel dik ben ik de gewone Back on Track beschermer gaan gebruiken. Dit hielp aanzienlijk!
Nu gebruik ik ze tijdens het rijden en longeren. Benen worden er wel warm onder maar niet te warm. Ik gebruik zelf ook producten van het merk en vindt ze echt goed qua temperatuur. Doordat de bloedsomloop gestimuleerd wordt, wordt warmte ook afgevoerd.
Ook ik heb dus geen ervaring met dagelijkse stalbenen maar ben wel erg tevreden met de producten. Ben je bang voor gewenning? Back on Track raadt aan het product niet non stop te gebruiken maar om soms een 'stopweek' in te lassen. Zelf heb ik nog geen gewenning gemerkt overigens.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:54

Ik heb ermee gewerkt. Zou het zelf niet snel gebruiken bij mijn paard omdat ik het in veel gevallen symptoombestrijding vind. Maar, de paarden daar deden het er goed mee. Kwamen met mooie slanke pootjes van stal af.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 06:03

Ik denk niet dat je veel ervaringen zal horen van paarden met dagelijks last van stalbenen die gebruik maken van Back on track.
Dit omdat het de kwaal verhelpt.
Na een aantal keren gebruik zullen de stalbenen verdwijnen en anders gebruik je ze gewoon iedere dag een aantal uren.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 06:08

Ik ben het niet helemaal eens met de term symptoombestrijding.
De vezels zorgen voor een goede doorbloeding en een goede doorbloeding zorgt voor genezing.
Het is een ander verhaal als je je paard geen beweging gunt ( anders als niet mogen bewegen) en je doet bandages om omdat je de stalbenen zo lelijk vindt.
Of de oorzaak is verkeerde voedingen en je past de voeding niet aan.
Of je paard heeft een infectie en daar doe je niets aan.
Maar ik ga er bij de TS vanuit dat alles wel al bekeken is.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:12

Mijn paard heeft een blijvend stalbeen overgehouden aan ernstige mok. Regelmatig gebruik ik 's nachts de Back-on-track's, dan is het 's ochtends weer mooi dun.
Sindsdien heeft hij sowieso snel last van vochtophoping in de benen (na wondjes/aantikken/verstappen), maar na gebruik van de Back-on-track's zijn de benen weer mooi dun.
Soms kan het wel even duren voordat je resultaat ziet, maar dat is normaal.
Heb ze laatst ook om gehad als transportbeschermers en ook dat werkte erg fijn. Zijn de benen gelijk "opgewarmd" voor training/wedstrijd.
De pasvorm is erg fijn, zijn nog nooit afgezakt, ook niet als er een klittenband los was geraakt. En de benen worden er niet heet onder, slechts iets warm.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:42

Ik heb goede ervaringen met de BoT onderlappen. Ik heb ze gebruikt bij een kogelblessure van mijn paard.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 09:46

Bedankt dames voor het delen van alle ervaringen. Ik ga over tot aankoop van deze beschermers. Mochten ze goed bevallen schaf ik ook een tweede set aan indien nodig.