We hebben zijn voer verder aangepast (naar zijn leeftijd van 23 jaar) en hij is al een heel eind bijgetrokken.
Maar echt heel vol/rond krijg ik hem maar niet ondanks het voer wat hij krijgt, het ontwormen enz.
Overigens is hij wel gewoon erg vrolijk, eet als de beste en is een grote clown.
Dus nu ze geënt moesten worden heb ik meteen bloed laten afnemen, 6 buizen werden er even weggetapt.
Ze meten een uitgebreid bloedbeeld en testen ook op PIPD (cushing).
De veerarts vond hem overigens nu niet te mager, maar ze was het er wel mee eens dat hij niet weer (veel) zou moeten afvallen vd winter want dan zou hij wel aan de dunne kant kunnen worden.
Het zal mogelijk ook een kwestie zijn van spieropbouw, aangezien ik hem nu zelf al een jaar niet gereden heb. Maar voor ik hem weer dmv longeren aan het werk ga zetten wil ik eerst graag weten hoe hij er lichamelijk verder aan toe is
.Zeer waarschijnlijk krijg ik vrijdag de uitslag van de onderzoeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik het best spannend vind
.Maar Mellow vermaakt zich gelukkig wel prima verder
, eet zijn buik vol, loopt zijn rondje over de wei, knabbelt hier en daar wat en vermaakt zich verder prima met Poow .