Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gewoon 's ochtends vullen en dan 's avonds weer kijken om te zien of het idd wil voor de hele dag en nacht.
Jolliegirl schreef:Waarom wil je uberhaupt stro voeren?
Jelleee schreef:Jolliegirl schreef:Waarom wil je uberhaupt stro voeren?
Wat een vreemde vraag. Stro is een prima ruwvoer voor paarden die niet alleen maar fulltime hooi mogen eten, bijvoorbeeld omdat ze dan te dik worden. Ik geef op de paddock ook wel eens wat stro door het hooi zodat ze wat kunnen knabbelen als het hooi op is. Natuurlijk moet het grote deel wel uit hooi bestaan maar een paar plukjes stro erdoor is echt prima hoor.
Djilna schreef:Stro telt wel degelijk mee als ruwvoer, het bevat alleen veel onverteerbare vezels (lignine) en weinig voedingswaarde. Perfect dus als je ruim ruwvoer wil geven, maar zo laag mogelijke voedingswaarde vanwege dik worden. Of om structuurarm ruwvoer (voordroog bijv) aan te vullen met erg structuurrijk.
1x per dag ruwvoer vullen moet kunnen als je netten groot genoeg zijn. Als ze het nu niet gewend zijn zullen ze het de eerste paar dagen waarschijnlijk relatief 'snel' op hebben, maar als ze eenmaal weten dat er altijd wat te knabbelen is gaan ze vaak verspreider eten. Uitzonderingen daargelaten.
Je doet nu hetzelfde als ik 
Jolliegirl schreef:Jelleee schreef:
Wat een vreemde vraag. Stro is een prima ruwvoer voor paarden die niet alleen maar fulltime hooi mogen eten, bijvoorbeeld omdat ze dan te dik worden. Ik geef op de paddock ook wel eens wat stro door het hooi zodat ze wat kunnen knabbelen als het hooi op is. Natuurlijk moet het grote deel wel uit hooi bestaan maar een paar plukjes stro erdoor is echt prima hoor.
Hoezo een vreemde vraag?
T was een serieuze vraag, maar dat mag blijkbaar niet.....
Jij concludeert dat ze er een paar plukjes doorheen doet... Wie zegt dat dat zo is?
Bij mij verschilt de verdeling. Is het overdag een aangenamen temperatuur en hebben ze nog gras, dan is het 70/30 stro/hooi. Is het 's nachts goed koud en blijft het gras nog lang bevroren, is het 60/40. Is het hartje winter en blijft het ook overdag tegen het vriespunt, en hebben ze dus niet meer de beschikking over gras dan is het 20/80, dan hebben ze het hooi nodig.