Paard valt om?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Paard valt om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 17:38

Heeu
Vandaag waren een vriendin en ik een buitenrit aan het maken,
Nadat we hadden losgereden hebben we een galopje gedaan, er is een mooi pad daarvoor in de buurt.
Aan het einde zouden we dat pad nog een keertje doen. Vriendin en paard draaien zich om en galopperen weg, waarop mijn verzorgpaardje zich laat vallen of uitglijd?
Ik weet niet precies wat er is gebeurd, ik herinner me alleen nog dat ik stond te kijken en wilde sturen, en het volgende moment lig ik met paard en al op de grond. Beide geen pijn, paard liep niet kreupel en leek geen pijn te hebben. Ben opgestapt en zat nog niet goed en wel of paard begint te galopperen....

Hebben de buitenrit zonder problemen kunnen afmaken, paardje leek nog wel wat geschrokken maar alles verder goed,
Ben nu benieuwd wat er aan de hand kan zijn?
Is het gewoon iets om je geen zorgen om te maken of niet?

Groetjesss :)

petje86

Re: Paard valt om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:51

Begrijp ik goed dat je vriendin dus al weer weg galoppeerde terwijl jij en je paard nog niet zo ver waren? Je paardje was hierdoor gewoon bang om alleen achter te blijven, wilde achter z'n maatje aan en heeft zich hierdoor veel te snel willen omdraaien. Dan kun je inderdaad uitglijden. Voor de volgende keer samen met je vriendin rustig omdraaien en als alle oortjes weer dezelfde kant op staan weer rustig aangalopperen.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:58

Laten vallen is niet waarschijnlijk. Paarden laten zich niet zomaar vallen, hij zal eerder gestruikeld/uitgegleden zijn wat je noemt. Soms gaat dat zo snel dat je niet precies doorhebt wat er gebeurt.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 18:16

Ja ze was al weg, ze had nog niet door dat wij er nog niet helemaal klaar voor waren.
Gewoon uitgegleden dus gelukkig :) was al bang voor enge ziektes enzo :')

Heel erg bedankt!

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:25

Ff komende dagen beetje opletten. Als ze gewoon verder liep daarna is er waarschijnlijk niets aan de hand. Ik ben met mijn vorige pony in de duinen ook een keer gevallen zonder reden. Leek wel of ie ineens wilde gaan rollen; heel gek. Voelde niet als struikelen. Niets aan de hand verder

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 19:29

Bij ons is er ooit ook eentje gevallen in dr bak op miraculeuze wijze...
Bleek ie op zn eigen ijzer te zijn gesprongen waardoor die dus vol op zn plaat ging.

Ik zou hem inderdaad de komende dagen extra in de gaten houden, en als het niet meer gebeurt zou ik me niet te druk maken. Alleen volgende keer iets rustiger omdraaien :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:06

Ik zou de komende dagen even aankijken of je nog iets raars tegen komt, maar zeer waarschijnlijk is hij gewoon uitgegleden, omdat hij te snel achter zijn vriendje aan wilde crossen.
Volgende keer samen pas aangalopperen wanneer beide paarden om zijn gedraaid. Maar waarschijnlijk denkt je vriendin daar de volgende keer wel aan na dit ongelukje :)

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:12

Wat een verhaal zeg!! Doe voorzichtig :) Heb weleens meegemaakt dat paard struikelde en op zijn knieën terecht kwam!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 11:17

Pfoe bedankt allemaal voor de reacties!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 17:22

Lachwekkend was het wel :')

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:34

Zo lachwekkend vind ik het niet.
Ik vind het ook een beetje ondoordacht dat je het grappig vind.
Stel dat die verkeerd gevallen was en zijn been had gebroken of jij had er onder terecht gekomen en je had van alles gebroken.
Komende dagen aankijken, misschien krijgt je verzorgpaard erg veel spierpijn.

En misschien is het verstandig (als je dat nog niet gedaan hebt) om de eigenaar op de hoogte te stellen.
Want als hij/zij morgen wil gaan rijden en het paardje blijkt wel kreupel te lopen, dan klopt de eigenaar eerst bij jou aan omdat jij vandaag gereden hebt.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 05:56

Eigenaar rijd niet meer, ik ben de enige die rijd :)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 05:57

En het is niet zo dat ik er nu helemaal dubbel van het lachen van lig, ik heb bijna staan huilen daar. Het was lachwekkend om de reactie van de vriendin en om meerdere dingen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 06:25

Ik vind het ook helemaal niet grappig. Ookal ben jij de enige die er mee rijd, zou ik wel de eigenaar inlichten. Behoorlijk onbeschoft om dat niet te doen...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 06:34

Ik heb het jaren terug ook eens gehad.
Verzorgpony schrikt tijdens een galopje en springt vanuit de berm op het asfalt en glijdt weg.

Bij mij was de volgorde pony helemaal nakijken en aan de hand laten draven.
Toen eigenaar gebeld en na overleg doorgereden.
100 meter verder kwam ik er pas achter dat ik zelf open lag en er om gelachen heb ik nog steeds niet...

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 08:00

Peelie schreef:
Ik vind het ook helemaal niet grappig. Ookal ben jij de enige die er mee rijd, zou ik wel de eigenaar inlichten. Behoorlijk onbeschoft om dat niet te doen...

Ik heb niet gezegd dat ik dat niet heb gedaan

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 08:02

Hij viel in de berm (zou geen verschil moeten maken) er is niets aan de hand en lachen doe ik om het gezicht van m'n vriendin toen, dat was goud waard zo verbaasd keek ze toen ik er ineens naast stond

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:05

Moderatoropmerking:
Ik snap de bezorgdheid, maar dit is niet de plek om te discussiëren over het al dan niet lachwekkend vinden van de situatie.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 19:52

Gini schreef:
[]Ik snap de bezorgdheid, maar dit is niet de plek om te discussiëren over het al dan niet lachwekkend vinden van de situatie.

Eens, mag wat mij betreft wel een slotje op hoor :)