bigone schreef:Laat eerst een foto van wervels en atlas en zijn hoofd maken, je komt over als iemand die zijn paard goed kent en dit gedrag is zo afwijkend dat dit niet valt onder normaal gedrag. Kan best zijn dat er iets in het hoofd/hals gebied goed fout zit. Vrienden van ons hadden een ontzettend lieve hond, opeens begon hij mensen aan te vallen wanneer ze hem over de hals aaiden, bleek een tumor te zitten. Niet om je bang te maken maar het cornage geluid en de complete gedragsomslag zou ik me ook ernstige zorgen maken.
Jij zegt exact waar het we al een uur over hebben thuis. Bang word ik er niet van, we moeten realistisch zijn en blijven. Als er kansen zijn, mocht het paard een dergelijk iets hebben, dan worden de kansen en de pijn gewoon in acht genomen voor we iets doen.
Ook zo met een eventuele operatie. Genoeg is genoeg, dit is geen bestaan op het moment. Bedankt voor je opmerking over het kennen van mijn paard, doet me goed. Ik voelde me flink emotioneel na de afwijzing van de kliniek en het wijzen naar vervelend gedrag an sich.
Foto's van het hoofd hals gebied doen ze daar in elk geval niet zomaar, ik heb met dit verzoek opgebeld. Op dat moment kreeg ik de mededeling dat de klachten maar vaag zijn en ze eerst maar eens het dier gewoon van de buitenkant bekijken en verdovingsonderzoeken doen. Het klonk volgens de arts eerder als vervelend gedrag door stil staan.