Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ayasha schreef:Als je weet waar je mee bezig bent waarom heb je bokt dan nodig om een tang?
Als je sneller kapt heb je geen tang nodig. Iig bij mijn paarden komt er nooit een tang aan te pas.
Staat er ook een beetje stom. Als je toch zelf kapt kan je toch in de meeste gevallen voorkomen dat er een tang aan te pas gaat komen. Die zeldzame keer dat dat dan niet kan omdat je een paard koopt dat te lang gestaan heeft, kan het toch niet zo'n ramp zijn dat je met twee handen een tang moet bedienen.. Ayasha schreef:Regelmatiger idd.Staat er ook een beetje stom. Als je toch zelf kapt kan je toch in de meeste gevallen voorkomen dat er een tang aan te pas gaat komen. Die zeldzame keer dat dat dan niet kan omdat je een paard koopt dat te lang gestaan heeft, kan het toch niet zo'n ramp zijn dat je met twee handen een tang moet bedienen..
ilaan schreef:Die tangen zijn nou eenmaal zwaar omdat je anders een kortere krijgt. Deze knipt dan weer lastiger waardoor je ook weer 2 handen moet gebruiken.
Maar wat is precies het probleem van met 2 handen knippen?

Lumea schreef:Thanks Cowgirl, daar heb ik wat aan!
al moet ik zeggen dat mijn 3 jarige ondertussen braver is dan mijn 25 jarige haha... Is misschien off-topic maar ik heb mijn 3 jarige dmv clickertraining geleerd om netjes haar hoef in de hoefsteun te houden en om netjes stil te staan en niet haar hoef weg te trekken. Ik kan nu zelfs weglopen en dan blijft ze nog braaf met haar voet in de hoefsteun staan