Ik ben al een hele tijd op zoek naar nieuwe voeding voor mijn paard. Hij heeft tot nu toe altijd op een traditionele mix gestaan zonder extra's. Omdat we voorheen altijd recreatief gereden hebben, heeft hij het hier altijd goed op gedaan en heb ik me er nooit vragen bij gesteld. Nu we sinds een tijd dressuurmatig rijden en hogerop willen geraken worden de trainingen steeds intensiever en merk ik toch wel dat hij zowel op wedstrijd als op training dat laatste kleine beetje energie mist. Paard wordt regelmatig gewerkt, dus zit qua conditie goed, maar hij is snel leeggelopen zeg maar. Het gaat om een 14-jarige Quarter kruising. Verscheidene mensen hebben me al geadviseerd om eventueel op een sportmix over te gaan.
Ik heb hem een tijdje op Pavo Sportsfit gezet, echter niet lang genoeg om een verschil te merken want ik hoor té vaak van Pavo dat het kolieken zou veroorzaken, en dat risico wil ik niet nemen. Ook is me altijd gezegd dat ik met Quarters erg moet uitkijken voor spierbevangenheid, dus dat houd ik zeker in mijn achterhoofd.
Nu kwam ik laatst op wedstrijd een standje tegen van D'Hooghe paardenvoer, aangezien ik er nog nooit van gehoord had en ik toch aan het uitkijken was voor nieuwe voeding ben ik me er wat gaan informeren. Mijn verhaal uitgelegd en er werd mij daar de Marathon mix aangeraden, een mix geschikt voor trage energie, bevat omega 3 en 6, klein percentage zwarte haver, hoog in vitame E en luzerne. Er werd me ook eventueel als aanvulling de Red Fiber aangeraden, een luzerne mix met rode bieten die maar 4% suikers bevat en geen melasse. Voor mij wat het erg informatief en het zag er ook allemaal erg fijn en kwaliteitsvol uit.
Uiteraard zouden dit ook gewoon keihard verkoopspraatjes kunnen zijn, dus ben ik best benieuwd of iemand hier ervaringen heeft met deze voeding? Ik heb het al op FB proberen uit te zoeken, maar dat leverde weinig op, of enkel reacties met mensen die zeiden "Ik heb er geen ervaring mee, maar wij geven merk X". Dat heb ik hier niet nodig

Alvast bedankt!