Kuur van groene leem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Kuur van groene leem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 20:30

Nu aan het begin van het stalseizoen wil ik mijn excemer weer een reinigingskuur geven met groene leem.
Dit heeft ze van het voorjaar ook al gehad en ze at het goed op maar... wat is ook alweer de standaard hoeveelheid die gebruikt moet worden? :+

Ik kan het briefje met de hoeveelheid die ik de vorige keer heb gebruikt dus niet meer vinden -O- Het was in ieder geval voor 7 dagen 1x maal daags over het voer (als ik het me goed herinner := ).

Wie oh wie kan me helpen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:46

Citaat:
Vertargil Superfijn bij inwendig gebruik:

Voor een inwendige reinigingskuur bij paarden gebruikt u tweemaal daags twee eetlepels groene leem en voor honden een halve eetlepel. De fijne zuivere groene leem wordt veel gebruikt voor een inwendige reinigingskuur om het lichaam te ontdoen van gif- en afvalstoffen. Dat kan op regelmatige basis (2 x per jaar) of alleen als het dier kwakkelt en regelmatig problemen heeft die kunnen voortkomen uit een "volle" prullenbak (zoals mok, eczeem,te vaak verkouden enz).

Bij voorkeur alleen te geven in overleg met of op advies van een veterinair natuurgeneeskundig therapeut of dierenarts. Let op: Groene leem kan de werking van medicijnen negatief beïnvloeden.

:D

Caballos

Re: Kuur van groene leem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:55

1 eetlepel

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:25

MamaMiesje schreef:
Citaat:
Vertargil Superfijn bij inwendig gebruik:

Voor een inwendige reinigingskuur bij paarden gebruikt u tweemaal daags twee eetlepels groene leem en voor honden een halve eetlepel. De fijne zuivere groene leem wordt veel gebruikt voor een inwendige reinigingskuur om het lichaam te ontdoen van gif- en afvalstoffen. Dat kan op regelmatige basis (2 x per jaar) of alleen als het dier kwakkelt en regelmatig problemen heeft die kunnen voortkomen uit een "volle" prullenbak (zoals mok, eczeem,te vaak verkouden enz).

Bij voorkeur alleen te geven in overleg met of op advies van een veterinair natuurgeneeskundig therapeut of dierenarts. Let op: Groene leem kan de werking van medicijnen negatief beïnvloeden.

:D

Staat alleen niet bij hoeveel dagen dit is

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:49

Citaat:
Dit product is eindeloos te gebruiken. Om een papje van te maken en op de benen van je paard te smeren bij stalbenen of peesblessure maar inwendig als reinigingskuur 2 eetlepels per dag door het voer voor 2 weken werkt het ook goed. (Voor mensen een theelepel per dag)

Tiahastrona

Re: Kuur van groene leem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:09

:)