Hallo,
Ik hoop dat iemand mij/mijn paard kan helpen. Mijn paard is al een tijd lang ziek, ik weet nu langzamerhand niet meer wat ik kan doen/wie ik kan inschakelen om hem te beter te krijgen.
Hieronder zijn verhaal:
Ik heb mijn (spring)paard vanaf z'n 2e jaar, hij is nu 9 jaar.
2 jaar geleden is hij voor het eerst ziek geworden. Een week in een kliniek gestaan, ze dachten dat hij koliek had. Veel onderzoeken gedaan, meer is er dan ook niet uitgekomen. Na een dikke week werd hij langzaam weer beter te pas, toen mocht hij weer naar huis en hij werd weer helemaal de oude.
Alles weer opgepakt en er was niks meer aan de hand.
Afgelopen voorjaar werd hij opnieuw ziek. Weer naar de kliniek, een dikke week gestaan. Ze dacht dat een darmlus over zijn milt lag, dus een soort koliek. Ze zijn veel met hem bezig geweest en weer veel onderzoeken gedaan. Na die week knapte hij ineens weer langzaam op, hij mocht naar huis! Ze twijfelden of het wel die darmlus geweest was, of een ander soort koliek.
Maar hij werd weer helemaal beter en langzaam hebben we alles weer opgebouwd. Deze zomer erg goede springwedstrijden gereden, en we wilden eind aankomende winter overgaan naar de klasse M.
Maar een aantal weken terug werd hij ineens weer erg ziek. De dierenartsen van de eerste kliniek waren op vakantie. Dus hebben we hem naar een andere kliniek gebracht. Veel onderzoeken, waaronder een echo van de buik en een bloedproef. Uit beide niks uitgekomen. Paard eerst naar huis, maar het ging maar niet beter met hem. Terug naar de kliniek, ze wilden een endoscopie (met een camera in de maag kijken) maken. Toen eindelijk werd ontdekt wat hij heeft!
Twee grote maagzweren in zijn maag en een aantal kleine erom heen.
Hij kreeg een kuur (pasta) en daarmee moest het overgaan. Nu na een aantal weken is hij nog steeds ziek. We zijn weer met een nieuwe kuur begonnen. 's Ochtends is hij steeds goed te pas, maar 's middags en 's avonds steeds erg ziek en eet dan ook weinig. Daarom is hij nog steeds erg mager en ingevallen. Ik heb al speciale muesli, slobber en daily plus voor hem gekocht. Hier eet hij redelijk goed van.
Vandaag is de laatste dag van de kuur. Maar wat moeten we dan???
Ik hoop dat iemand hier ervaringen mee heeft of een deskundige weet die veel verstand heeft van maagzweren.
Ik ben nu onderhand radeloos, mijn paard heeft hier gewoon veel te lang mee rondgelopen, snap eigenlijk niet dat er twee jaar geleden niet een endoscopie van z'n maag is gemaakt. Maargoed daar hebben we niks meer aan, ik kijk nu naar de toekomst en mijn wens is om mijn paard weer gezond en gelukkig te krijgen! Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt!