Helaas wordt het dit jaar erger..
Eind juli een bronchoscopie gedaan, deze was tot grote verbazing van mezelf en de dierenarts helemaal prima. Alles was mooi roze en rustig. Wel zagen we dat hij een halve luchtpijp heeft (dit komt veel voor bij shetlanders) Maar verder was allemaal helemaal prima
Na een erg vervelende zomer (voor hem) met veel hoesten leek het eindelijk weer beter te gaan, en kon ik rustig aan weer aan de slag met hem.
Tot een paar weken terug. Ontzettend erg hoesten, zowel stilstaand als in beweging. Regelmatig wat wit snot. Medicijnen voor gehad, ging wat beter maar over ging het niet..
Inmiddels gaat het gelukkig al wat beter, hoest een heel stuk minder. Maar hoest nog wel.. Stilstaand gelukkig niet veel meer, maar zodra ik wat met hem wil gaan doen is het weer heel erg. Na een aantal hoestende rondjes stap gaat dat daarna weer hoestvrij. Zodra hij gaat draven begint het weer. (aan de longeerlijn uiteraard..) Van alles geprobeerd, door gaan zodat het misschien los komt, rust geven zodat het kan herstellen. Maar niets lijkt te werken.
Allerlei poedertjes, olieën, druppels geprobeerd, maar het maakt allemaal weinig tot geen verschil.
Het is rot, want hij wil zo graag werken, maar z'n lichaam staat het niet toe..
Regelmatig gaat ie lekker rennen, springen en gek doen in het land of in de bak, gevolgd door een nare hoest partij, erg sneu..

Hij staat dagelijks van 8-8 buiten, gaat daarna in een buiten stal met verharde uitloop. Haal dagelijks stof/spinnenwebben weg uit z'n stal (dit deed ik al vanwege z'n allergieën)
Ben bang dat hij al met pensioen moet, en z'n allergieën hem teveel zijn geworden en hij nooit meer zal herstellen..
Toch hoop ik hier misschien de gouden tip te vinden, zodat hij misschien weer wat opknapt of toch iets zal verbeteren. Alle beetjes helpen..

Meneer gaat hoe dan ook naar stal, of ik hem nou binnen zet of niet.. (dan doet ie t zelf wel) Vandaar dat ik zo blij was met mn stal met uitloop (waar die gelukkig zelf contenu al gaat staan, in de stal zelf gaat ie alleen als t echt heel slecht weer is)