Mijn eerste topic hier (
) en heb al meteen jullie raad/ervaring nodig. Ik heb sinds 8 jaar een eigen Paint Horse merrie, die dit jaar 12 jaar geworden is. Na lang sukkelen met haar gezondheid (onstekingen in de hoefgewrichten, een peesblessure, ...) hebben we iets nieuws gevonden om mee te worstelen: artrose.
Om wat specifieker te zijn, heeft ze een milde vorm van spat en artrose in de spronggewrichten. Als ik vergelijk met andere verhalen op het internet, valt mijn situatie mee.
Na een goed half uur opwarmen met gymnastiek en instappen, is haar stap oké. Haar draf daarentegen is wat minder. Ze loopt onregelmatig achteraan al verbetert het wel naarmate we werken.
Wanneer we ook met pessoateugel werken, loopt ze alsook beter daar ze haar lichaam beter gebruikt.
Haar laten galopperen doe ik niet al te vaak, maar wanneer we het eens beoefenen zit het ook goed.
Ze krijgt momenteel supplement Duivelsklauw bij en start binnenkort met Souplesse om de wintermaanden door te komen. (http://dehoutmeerschen.be/pages/product ... plesse.php)
Vandaar nu de vraag of iemand ook ervaringen heeft met artrosers of enige tips? Ook tips voor de eigenaar zijn welkom. Ik zie wat af omdat m'n knol afziet.
Alles is welkom!!