Al jaren niet actief geweest maar toch hoop ik hier mensen te vinden die mij meer kunnen vertellen en vooral hoop kunnen bieden.
Mijn 4 jarige Friese ruin was tot 6 weken geleden nog kern gezond, tot op een dag zijn sprong dik werd.We hebben toen een foto laten maken en er waren meerdere ocd fragmenten te zien. Hij is daarop op korte termijn geopereerd,er was best veel schade maar de schade was goed hersteld en de dierenarts erg tevreden met het verloop van de operatie. Hij mocht al gauw mee naar huis aangezien hij zich niet thuis voelde op de kliniek en hij heimwee had was het beter dat hij thuis revalideerde. Het verband had hij binnen no time van z'n been en we hebben er toen nieuw verband om laten zetten.Na een paar dagen mocht dat eraf, het zag er goed uit en z'n been werd steeds dunner en de wond was mooi schoon, het paard was blij en vrolijk.Gistermiddag mochten de hechtingen eruit en ik kom gistermorgen op stal en zijn been was een fontein van etter, ineens vanuit het niets, met spoed naar de kliniek waar we te horen kregen dat er een fikse ontsteking binnen in zit.Hij is toen vrijwel gelijk op de operatie tafel gekomen waar ze zijn been gespoeld hebben met ontstekingsremmer en hij was weer snel bij uit de narcose.De dierenarts zei dat we nu moeten afwachten.Kijken hoe het verloop is op de kliniek samen met antibiotica.De koorts en de kreupelheid moeten nu weggaan anders is het niet goed. Bij mij slaat de onzekerheid toe, komt dit wel goed, de moed ebt weg terwijl mijn paard vechtend in z'n stal staat, hij is helder en toont niet eens ziek als je niet beter zou weten.Vanmorgen kon hij niet goed staan op z'n been.Vanmiddag kregen we bericht dat de koorts iets gezakt was maar niet weg, kreupel is hij nog en hij staat niet goed op z'n been.Zijn hier mensen met dezelfde ervaring na ocd operatie en kunnen jullie mij misschien de hoop geven dat het nog steeds kan?Zoals hij nu is kan ik hem niet opgeven, hij heeft zoveel over wonnen maar ik wil graag van lotgenoten horen hoe hun ervaring was.Bedankt alvast.