balancers en hoefkwaliteit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

balancers en hoefkwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 18:22

Hoi,

Volgens mij geven inmiddels aardig wat mensen een balancer bij, van of suzanne buijsse of van astrid noordhoek ( YHT, vs200, vital bix ). Dus hoog in mn zink, koper, selenium, vit E en methionine en lysine.
Merken jullie ook verschil in de hoefkwaliteit ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 18:02

Niemand ?

Daihyo

Re: balancers en hoefkwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:45

Ik voer Vitalbix, maar ik merk geen verschil met voorheen. Nu waren zijn hoeven overigens al zeer goed, dus weinig ruimte voor verbetering. :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 15:21

Dat is nog veel beter natuurlijk, altijd al gezonde sterke hoeven !

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:01

De balancer van je paard gezond en fit. Mag dat ook? Ik heb wel idee dat ze sterkere hoeven heeft. Nu Is ze ook verhuisd en woont op andere ondergrond dus lastig te vergelijken wat de oorzaak Is. Maar goed

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 17:16

Raamzicht schreef:
De balancer van je paard gezond en fit. Mag dat ook? Ik heb wel idee dat ze sterkere hoeven heeft. Nu Is ze ook verhuisd en woont op andere ondergrond dus lastig te vergelijken wat de oorzaak Is. Maar goed

Dat is de balancer van Suzanne. Dus die mag ook ;) :+

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:33

Hier Vitalbix, ik heb grote veranderingen gezien bij mijn paard in het werk, maar zijn hoeven zijn eigenlijk altijd al sterk geweest. Wel heb ik het idee dat de straal wat mooier is, maar dat kan ook komen doordat hij nu anders bekapt wordt :+

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:33

Jippie! :o

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:41

Hier 1 zak balancer van je paard gezond en fit gegeven , en toen duidelijk verschil gezien in de straal. Die werd van betere kwaliteit , stugger , en geen ''holtes'' met gedroogd wit spul erin.
Die zak had ik gekregen.

Ben nu een maand bezig met YHT , maar het is denk ik , nu nog te vroeg om er iets van te zeggen. Ik zie 1 duidelijk verschil tot nu toe , en probeer er nog achter te komen hoe dat komt.
Ze blijven nu wel de liksteen van paard natuurlijk gebruiken , terwijl met die zak van je paard gezond en fit , de liksteen echt totaal links hebben laten liggen....De verhoudingen zijn vrijwel gelijk behalve van natrium.
Maar in YHT zit geen ; calcium , fosfor , vit a , vit d , vit b3 , foliumzuur , en mangaan. In de steen zit wel mangaan en kobalt...zou dit het enige kunnen zijn waarom ze de steen wel blijven gebruiken??

Of YHT net zo goed werkt als die andere balancer , kan ik pas over 2 maand zeggen...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 10:45

Bijzonder inderdaad dat er kennelijk een verschil zit tussen de YHT en de balancer van jepaardgezondenfit !
Zijn de stralen nu nog steeds van goede kwaliteit ?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:43

Zit er in jpgf meer natrium? Dan zou dat verklaren waarom met YHT de liksteen nog gebruikt wordt?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:16

in YHT zit 5 gram per portie , en in de jpgf zit 1,8 gram , dus nee...

De stralen zijn vrij snel weer terug gevallen nadat de zak op was. Ik ben gaan zoeken naar iets wat goedkoper was , dus toen kwam ik uit bij YHT. Ik heb er direct 12 kilo van gekocht , zodat ik het ook een langere periode ga geven om het resultaat goed te kunnen beoordelen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:55

Oh! Hmm wel apart! Kan natuurlijk ook dat met de rui en de overgang naar slechter weer ze het neer nodig hebben dus onafhankelijk van welk voer?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:47

Die jpgf heb ik van het voorjaar gegeven , dus ook in de rui periode...maar naar de zomer toe , en nu naar de winter toe , das waar.