Kabouter123 schreef:Kpet, Ja dat is het helemaal. Elke dag lijkt het of hij wat beten bij heeft. Daar zit een klein korstje op. De meeste worden kale plekken, de andere plekjes met witte haren. Zijn hoofd is ook helemaal gekrast ondertussen.
Maar door een vliegendeken kunnen muggen toch doorsteken?
Deken heeft hij hier nog steeds op, erbove zit een katoenen deken ondertussen.
Heeft een bloedonderzoek bij jou iets uitgewezen?
We hebben hier een vliegendeken met hele fijne maas, dus daar komen ze niet doorheen. Iets steviger spul dan exceemdeken. Wij hebben huidschraapsels en bloedonderzoeken laten doen: geen resultaat. De da kent het fenomeen, maar dit is extreem geval zeg maar. Ze weten gewoon niet precies wat het is. Misschien niet eens vliegen, maar allergie voor iets op de grond of zelfs een bindweefselaandoending waardoor het gif van de vliegjes zeg maar niet afgevoerd kan worden. Het is wel opvallend dat de witte haren (en korstjes) vooral op zijn bovenlijn zitten, dus hals, schoft, lange rugspier, kont tot aan de staart. Bulten kunnen overal zitten, maar daar gaat het niet weg. Dit paard komt echt alleen voor poetsen/wassen/training onder de deken vandaan. Ook lekker rollen/losgooien zonder deken doe ik niet meer.
Ik vind het soms wel echt vervelend. Het is een mooi paard om te zien, maar ik zie hem nooit lekker met de zon op zijn velletje in de wei staan, of lekker rondbokken waar je zo mooi spieren kunt zien. Maar het is beter voor hem. Tot hij fulltime onder de dekens ging schuurde hij behoorlijk.... hals, staart, alles waar hij bij kon. Hij duwde bomen echt zowat omver van genot. Dat is nu gelukkig verleden tijd. Voelen de bomen zich ook weer wat veiliger