Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
keshia schreef:Das dicht bij mij!
mijn paard at erg veel, die at ongeveer anderhalve pak per dag... dat waren flinke baaltjes van ongeveer 22 kg... zij at dus 30 kg hooi per dag... ik denk dat je dat best asn kan houden voor de twee paarden van jou... reken op ongeveer een pak per dag jaar rond... dan kom je wel uit denk ik.. wel zou ik zoveel pakken kopen als je kwijt kan, en evt tijdelijk een box volleggen en die eerst leegvoeren... naar mate de winter intreedt wordt hooi namelijk fors duurder! grote pakken voeren zou ik zo snel niet voor kiezen met een quarter en een tinker, die zijn naar mijn mening beter af met kleine baaltjes..
Ik heb evt wel een adres voor je waar je hooi kan halen in kleine baaltjes, beschik je over een aanhanger /trailer? hij kan evt ook thuis bezorgen als je een heel grote vracht wil..
keshia schreef:In een stal van 3x3 kun je zeker 18-20 pakken op de grond kwijt... wil je tot ong. 2Meter hoog stapelen passen er ongeveer 5-6 lagen op elkaar... dus ongeveer 100-120 pakken in zo'n stal...
Ik stuur je morgen even ern berichtje met het nummer.. die man komt uit langenboom en levert erg goede kwaliteit... graszaadhooi is inderdaad wat armer, maar mijn ervaring is dat het ook behoorlijk scherp is, en eigenlijk niet geschikt om dat alleen te voeren.. kruidenhooi is weer het andere uiterste... ik heb altijd hooi van tweede of derde snede gevoerd van weinig bemest land... dat is altijd goed bevallen..