Trainen met hartslagmeter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Trainen met hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:35

Geen idee waar dit hoort, maar het is bedoeld voor alle disciplines!

Ik vind het trainen met hartslagmeter reuze interessant en ben wel benieuwd naar trainingen van anderen om het één en ander te kunnen vergelijken.

Korte achtergrond. Het paard betreft een 5-jarige arabier met hopelijk na het blessureleed een endurance-carrière. Wegens die blessure rijden wij voorlopig niet. Longeren voor de soepelheid en fietsen voor de conditie doen wij wel aan, regelmatig met de hartslagmeter dus. Ik gebruik de Polar Equine Belt i.c.m. Polar H7 transmitter en TomTom Runner horloge. Ik upload mijn trainingen in Endomondo :)

Onderstaande drie plaatjes zijn van gewone conditietrainingen naast de fiets. Wat altijd opvalt is een relatief hoge hartslag tijdens de eerste kilometer. Hij maakt zich altijd erg druk het eerste stuk...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heuveltraining naast de fiets
Afbeelding

Longeren met balkjes
Afbeelding

Brand los :D
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 29-09-15 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Piekosjj

Re: Trainen met hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:44

Dit gaat hopelijk een heel leuk en interessant topic worden! Ik train m'n pony niet met HR (kon 't maar! Lijkt me erg nuttig) maar ik train mezelf wél met HR meter :)

PlantsTho

Re: Trainen met hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 22:47

Uit nieuwsgierigheid, welke hartslagmeter gebruik jij? en waar heb je die gekocht? Lijkt me heel leerzaam te trainen met hartslagmeter.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 06:00

269_life schreef:
Uit nieuwsgierigheid, welke hartslagmeter gebruik jij? en waar heb je die gekocht? Lijkt me heel leerzaam te trainen met hartslagmeter.

Staat in de OP ;)