Ervaring voerautomaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Ervaring voerautomaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 20:30

Met de zoekfunctie kan ik niet het gene vinden wat ik wil weten dus maak toch maar een topic aan.

Ik wil graag weten wie er een voerautomaat heeft hangen en welk merk en wat de ervaring is?

Ik heb voor mn fjord de voerautomaat van bohije gehad.
Maar als er maar een ieniminie beetje trilling kwam liet deze een bix korrel glippen en je raad het al wat meneer ging doen!juist tegen zn stal aan schoppen.
Na heeeeeel wat contructies uiteindelijk zo weten te hangen dat het met geen mogelijkheid meer kon.(lees schrikdraadje op knie hoogte tegen de stal wand)
Maar goed paardje inmiddels overleden en toen kwam er een shet maar de minimale hoeveelheid voer per voerbeurt was 250gram,veel te veel dus.

Heb nu een andere hangen maar deze loopt nog wel eens vast.dus daar kan ik niet van op aan.

Dus ik ben opzoek naar de ideale voerautomaat die geen 300€ kost of meer ;)
Begrijp me niet verkeerd ik wil echt wel geld uitgeven hieraan maar dan moet ie in de praktijk ook echt perfect zijn.

Dus heb je er 1 dan hoor ik graag je ervaring!

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:24

Een aantal jaar geleden heb ik met iemand samen gestaan en zij had ook een voerautomaat.
Deze leek op onderstaande:
http://www.bol.com/nl/p/kerbl-voederaut ... duct_title

Voordat mijn paard met haar paard samen kwam te staan had zij deze al een paar jaar in haar stal hangen.
Haar paard begreep niet hoe het werkte terwijl eigenaar het vaak voor deet dat het paard met haar neus moest klepperen om er wat uit te krijgen.

Toen onze paarden samen kwamen te staan kwam mijn paard er ook achter dat als je er tegenaan duwde dat er wat uitviel
Resultaat: flink rammen, apparaat helemaal scheef komen te hangen, maar wel leeg.

Denk dat sommige paarden niet snugger genoeg zijn, of niet genoeg trek hebben en andere daarintegen dus hun eigen methodes bedenken.

Zelf ben ik geen voorstander hiervan omdat als ze het dus doorhebben hoe het voer eruit te krijgen dan is de koker zo leeg met alle gevolgen van dien.
Gelukkig zat er toen niet zoveel in maar als je het dus wel volstopt kan je later de veearts bellen.
Ik ben dus meer van ,als je wat bijvoerd, gewoon per portie als je er bent.

cinniz123

Re: Ervaring voerautomaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 12:17

hoi,

dank voor je mail.
dat van dat leeg rammelen doen deze 2 gelukkig niet.
en ze kunnen er ook niet bij maar lopen dus wel regelmatig vast.

vandaar opzoek naar de ideale voerautomaat.

zelf extra porties bijvoeren is geen optie.
ik ga al 2x per dag naar stal en zie het niet zitten om 4x per dag te gaan.

maar bedankt voor je toelichting,die wordt het dus zeker niet ;)

Zwaanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:52

Waarom een voerautomaat? Je kan toch ook gewoon elke ochtend en avond een paar handjes bij voeren? Of heb je daar geen tijd voor? Want phet bespaard wel een heleboel geld

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 14:40

ik wil dat ze meer als 2 keer verdeeld over dag krijgen en vaste tijd stippen.
ze krijgen nu 4 keer per 24 uur.
aangezien het mijn privé stal is en alleen mijn pony's er staan en dit niet aan huis is is het makkelijker met een voerautomaat.
een ander betaald 200€ maandelijkse kosten voor een stalling en ik zou dat graag een keer willen steken in een goed werkende voerautomaat ;)
en ja 2 keer per dag naar ze toe lukt wel maar met 2 kids heb ik nooit echt vaste tijden om dit te doen.
vandaar.

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:53

Misschien kan je wat stallen bellen die voerapparaten gebruiken on zo ideeën op te doen.
Het zou ook kunnen dat zij weer wat weten.
En misschien wel bij boeren,niet geschoten altijd mis,toch?

kan mij voorstellen dat het met kleine kinderen lastig is.

Succes !

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 15:01

ja dat is wel een idee maar dan moet ik weten wie/welke stal ermee voert.
van hier in de buurt ken ik geen stallen die dat hebben,daarom dacht ik,ik ga bokt eens raadplegen :j

Lolali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:45

Ik ben benieuwd of je al ergens op uit bent gekomen.
Ik heb ook boheije en het is niet te doen: 3 paarden hebben inmiddels door dat als ze maar hard genoeg tegen de wand aan trappen er bix uit de automaat valt. Heb hele stellage gebouwd en nu kunnen ze weer bij dat bedieningspaneel op de automaat waardoor er 2 gesneuveld zijn. Te irritant.

De meneer van Boheije is ook niet erg service gericht althans oplossingsgericht dus ik ben er nu klaar mee en ga op zoek naar iets anders. Ik ben alleen bang dat alle voerautomaten hetzelfde werken qua trilling.

Ben jij inmiddels al wat verder cinniz123?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 06:51

Nee helaas verkoopt niemand zn producten graag.
Heb meerdere verkopers gemaild die een voerautomaat hebben (geloof 3) maar niemand maild terug....
Ik denk dat ik toch voor de boheije ga en dan 2 voerplaatsen en hem buiten hang.
Heb buiten stallen.
Weet t anders ook niet ...

Lolali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:22

Mmm ik ben nog met bedaf bezig en met tackshop. Die van boheije ga ik terugsturen want mijn paarden trappen alleen nog maar tegen de stalwanden waardoor ik het systeem dus niet gebruik. Echt vervelend.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 08:14

Heb je de link van tackshop?
Kan daar niets van vinden

Miran71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:32

Ik heb een goede voorautomaat. Dit is een professionele, een van goede kwaliteit. Voor het merk zou ik even moeten kijken in de schuur. Nieuw was dit een duur apparaat (ik geloof 375,- excl btw). Hij is ongeveer een jaar naar tevredenheid gebruikt. Nu gebruiken wij hem niet en zou ik hem eventueel wel willen verkopen. Als je interesse hebt, laat het dan maar even weten.