ervaringen maagzweer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vanisha31

ervaringen maagzweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 15:55

Hallo ik heb een fjord van nu 15 jaar.
Ze is altijd goed gezond geweest.
Heeft ongeveer 5 jaar geleden een ernstige verstopping gekregen.
Daarna een hele grote open maagzweer met allemaal kleine zweertjes is bekeken met een scopie in moerbeke.
Spuiten gg gekregen een kuur en daarna moest ik pronutrin geven en summerfitkoeken
Hiervoor gaf ik al maagcompositum vd groene os maar dit deed niks en was volgens de veearts het lichtste middel.
Toen ging het een poos goed en toen kreeg ze weer last vh maag.
Dit heeft ze in de loop vd jaren en paar keer gehad en heb ik altijd kunnen oplossen met pronutrin.
Afgelopen juni was het weer zo erg totaal geen energie, flehmen, liggen niet eten enz.
Kuur pepticure gekregen vd veearts.
Daarna ging het weer beter.
Maar nu loopt ze weer te sukkelen ik vond der vd week al weer zo sloom en futloos, slecht eten en liggen en vandaag was ze weer aan het flehmen en haar buik optrekken.
Ook wou ze geen hooi of kuil eten dus heb ze maar even laten grazen dat at ze wel maar niet van harte.
Heb ze een summerfit koek gegeven en daily plus en dit at ze wel
Ze heeft ook gemest.
De veearts heeft toen ook gezegd in juni dat ik beter ekiguard kan geven omdat dit sterker is dan pronutrin en pronutrin weinig doet.
Ze staat nu op vlas ze krijgt onbeperkt ruwvoer wat ik in hooizakken doe, geen krachtvoer alleen daily plus met wat olie en wortels en ze krijgt iedere dag beweging rijden of stapmolen.
Is er iemand die dit herkend en wat geven jullie je paard en zou die maagzweer chronisch zijn want nu lijkt het erop dat het nooit meer weggaat in die 5 jaar heeft ze er regelmatitig last van gehad.
Maar wat zou ik ze nu het beste kunnen geven voordat het erger word de ekyguard is nogal duur en lees daar niet echt positieve dingen over dus zou zonde zijn dan om zon pot te geven.
Overigens eet ze supplementen nooit op niet door het voer of iets lekkers dus geef het altijd met een spuit in de mond.
Alvast bedankt voor tips en/of reacties groetjes vanessa

Musiess

Re: ervaringen maagzweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:58

Gastrocard (als ik het goed schrijf) hielp bij mijn paard gigantisch. Dit krijg je van de d.a

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:02

Hier ook gastrogard voor ons paard. 7 spuiten waren iets in de 200 euro.
Ons paard werd erg gevaarlijk met maagzweren, brak de hele boel af. Na 2 x 7 spuiten gastrogard te geven en nu lucerne plus een 'schepje' PUUR maag iedere dag heeft hij nergens meer last van! :)

Gini

Re: ervaringen maagzweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:27

Er is een recent en actief topic over dit onderwerp waar je al veel informatie kan vinden: [MD] Maagzweer, Ervaringen?
Daarom komt hier een slotje.