Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

maar vooral voldoende beweging en juist bekappen doen hier de truc om dr goed te houden

terpentijn schreef:Dat kun je niet zelf, dat licht binnendoor zetten, als je niet weet hoe dat moet. Daar kun je grote ellende mee aanrichten, of zelfs de situatie mee verergeren.
Ook heeft dat weinig zin meer als het paard in kwestie ouder dan een jaar of drie is.
Dan is het ronduit onverstandig om nog iets aan de stand te trachten te veranderen.

Margee schreef:Is is vorig jaar als 8 jarige hengst naar Nederland gekomen, Andalusier. Het vreemde vind ik dat hij het dus na een jaar pas heeft gekregen (of toonde). Hij rijdt polocrosse met bijbehorende training met mijn dochter en verder in het bos. Verder 24/7 buiten tenzij het weer echt beroerd wordt, dan gaan hij 's nachts naar binnen. En binnen krijgt hij het dus.

BernetteO schreef:Margee schreef:Is is vorig jaar als 8 jarige hengst naar Nederland gekomen, Andalusier. Het vreemde vind ik dat hij het dus na een jaar pas heeft gekregen (of toonde). Hij rijdt polocrosse met bijbehorende training met mijn dochter en verder in het bos. Verder 24/7 buiten tenzij het weer echt beroerd wordt, dan gaan hij 's nachts naar binnen. En binnen krijgt hij het dus.
Draait of stapt hij dan onrustig in de stal? Een patellafixatie is meestal een combinatie van slappe(re) banden en een gekke beweging.
mrie schreef:@Margee, liggen en opstaan is zelden een probleem bij pattelafixatie, maar de korte draai in de box is wel een risico.
als onze pony meer op stal moet (staat normaal 24/7 buiten met schuilstal) dan schiet de knie direct weer een stuk vaker op slot. Dat heeft echt te maken met dat ze dan minder beweegt en vaker korter moet draaien.