Metacam en buut over na overlijden paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikeyy

Metacam en buut over na overlijden paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 13:18

Ben altijd een stille meelezer, maar hoop hiermee iemand een plezier te doen.
Mijn paard is afgelopen zaterdagavond ingeslapen ;( . Het is snel gegaan, binnen 2 dagen was de toestand zo achteruit gegaan dat ik genoodzaakt was om de keus tot inslapen te maken.

Omdat het allemaal zo onverwachts snel ging, heb ik veel medicijnen over.
De dierenarts neemt het niet terug, dus hoop dat ik een paard er blij mee kan maken.
Het is een 250ml fles Metacam waar maar 1x een spuitje uit is gehaald afgelopen vrijdag.
Tevens 5 zakjes buut die ik afgelopen zaterdag heb gekregen van de veearts.

Ik hoef er niets voor te hebben qua geld, maar een bos bloemen of iets wordt gewaardeerd in deze klotetijd ;( .

Ik woon trouwens in Meppel.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:19

Gecondoleerd met je paard! Y;(

Jammer dat je ver weg woont, mijn paard staat sinds deze week ook op metacam en buut

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:20

ik denk dat je beter de DA even kan bellen, het lijkt me niet slim zomaar medicatie mee te geven.. Misschien kun je de medicatie nog terug brengen?

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 13:21

Ik had al wat gezocht en zag dat er paarden chronisch op deze medicijnen staan.
Vandaar dat ik het aanbied, weggooien is zo onnodig.

Nikeyy

Re: Metacam en buut over na overlijden paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 13:21

Heb gebeld, mag het niet terugbrengen. Zelfs de dichte verpakkingen buut niet....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:22

Sterkte..

En het is wel logisch dat ze aangebroken fles niet terug nemen.
Misschien dat er nog een bokkende grootverbruiker is wiens paard er om wat voor reden al tijden op staat.
Zomaar geven kan natuurlijk niet.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 13:23

Dat was mijn insteek ook Sjolvir

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:23

Heel veel sterkte met je verlies, dat komt hard aan..

Ik heb er inderdaad 1 chronisch erop staan (artrose). Helaas kom ik niet op korte termijn in meppel anders had ik het graag komen halen..! Verzend je ook? Waar in meppel is het eventueel op te halen? (Mag ook per pb)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-15 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:24

Als je wil verzenden blijf ik natuurlijk ook geïnteresseerd

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:25

Wat idioot van je DA,Ik kon bij die van mij gewoon de pot Ab terug geven.Heeft hij vd rekening afgetrokken.
Sterkte met het verlies,die van mij is 14 dagen terug gestorven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:29

Je dierenarts is verplicht om ongebruikte medicijnen terug te nemen en af te voeren. Alleen krijg je dan natuurlijk niet je geld terug.
Bij een aptheek kun je het waarschijnlijk ook wel kwijt.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 13:37

Bedankt voor alle berichten, heb de medicijnen net verzegd aan iemand die z'n paard standaard deze medicijnen heeft staan.
Ben blij dat op deze manier iemand er wat aan heeft.

Bedankt voor alle lieve berichtjes.

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:38

Medicijnen niet terug nemen is heel normaal. Je weet niet wat voor een gekken er rond lopen en mensen kunnen HEEEL goed verpakkingen na maken en vullen met god weet ik wat ;)

Sterkte met je verlies. Niet leuk! :(

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:42

Sterkte met het verlies van je paard.
Knap dat je dan aan een ander denkt wat betreft je medicijnen waar je nu niets meer aan hebt. Ik snap de berichten die niet positief zijn maar er zijn nog altijd goede mensen!

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 13:43

Snap ik Nicole, daarom had ik zelf ook bedenkingen erbij. Ben daar ook niet zo kapot van normaal.
Maar kan de rekening laten zien van de veearts van de afgelopen dagen, en het is gewoon duur spul waar een ander zich ook scheel aan betaalt. Kan het niet over m'n hart verkrijgen 't weg te gooien, terwijl een ander er superblij mee kan zijn.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:46

beatje schreef:
Wat idioot van je DA,Ik kon bij die van mij gewoon de pot Ab terug geven.Heeft hij vd rekening afgetrokken.

Officieel mag je afgegeven medicatie niet terugnemen. Als hij is aangebroken al helemaal niet!! Dat is niet stom van haar da, maar een die zich aan de regels houdt.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:48

Utrolig schreef:
beatje schreef:

Officieel mag je afgegeven medicatie niet terugnemen. Als hij is aangebroken al helemaal niet!! Dat is niet stom van haar da, maar een die zich aan de regels houdt.

Dat zegt ze ook niet maar een kwestie van coulance had het wel kunnen zijn.
Heeft mijn da ook wel eens gedaan, het is toch rot dat iets anders afloopt dan je hoopt.

Heel veel sterkte TS!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:56

Nu woon ik wel in Belgie,maar niet aangebroken medicatie word hier gewoon door dierenartsen terug genomen hoor.Nu heb ik ook wel vaste dierenartsen dat scheelt misschien.Medicatie die open is geweest word aan een Dierenasiel of dergelijke organisatie geschonken.

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:56

Nikeyy schreef:
Snap ik Nicole, daarom had ik zelf ook bedenkingen erbij. Ben daar ook niet zo kapot van normaal.
Maar kan de rekening laten zien van de veearts van de afgelopen dagen, en het is gewoon duur spul waar een ander zich ook scheel aan betaalt. Kan het niet over m'n hart verkrijgen 't weg te gooien, terwijl een ander er superblij mee kan zijn.

Precies! Ik bedoelde ook niet dat jij sjoemelt, maar dat vanwege die reden de DA zegt we nemen niks terug. Ik vind het juist inderdaad erg vriendelijk van je dat je het op deze manier aanbied en zo een gebruiker er nog weer blij mee maakt :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:57

Heel veel sterkte met het verlies van je paard.

Toen mijn pony overleed had ik ook nog allerlei zakjes buut. Die mocht ik gewoon inleveren, zaten immers nog dicht en werd in mindering gebracht op de rekening. De medicatie die wel al open was, kon ik uiteraard niet meer inleveren.

Gelukkig heb je een oplossing gevonden.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 14:00

Snap heel goed dat ze het niet mogen terugnemen als het aangebroken is. Dat vind ik niet stom en dat heb ik ook nergens neergezet Utrolig...
Zou inderdaad uit coulance mooi zijn geweest als ze het wilden terugnemen, maar goed dat is niet het geval. Dus maak ik er iemand anders blij mee.

Wat mij betreft mag op dit topic een slotje, anders wordt het een discussietopic en daar zit ik niet op te wachten eerlijk gezegd...
Mocht degene die het krijgt afhaken, hou ik degene die ook een berichtje hebben gestuurd in m'n achterhoofd.
Weet niet hoe dat werkt om een slotje aan te vragen, misschien wil iemand dat voor me aanvragen of zoiets? Alvast bedankt.

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes.

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:19

Succes en sterkte met je verlies!! ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:23

Er komt op dit topic een slotje, omdat het hier eigenlijk niet op de juiste plaats staat en omdat de aangeboden producten ondertussen al vergeven zijn.