[VOLG] Behandeling sarcoid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:41

zie zien/zagen er alle twee anders uit. De tumor bij het oog was gewoon een knikker


Afbeelding

Afbeelding

Wond na de behandeling

Afbeelding

onder de buik heb ik (nog) geen foto van. Ik heb ivm de vliegen er eerst maar wat groene leem opgedaan

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 20:03

Ow kak Hotchocolate :(
Ik duim voor je het een reactie is op een daas of ander gek beest. Is je paard zo lang schoon geweest :(

nicolanca
Berichten: 937
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:03

Yonteke, Jotoma en Brigitte, we zijn nu weer een maand verder sinds jullie laatste betichten over Aciclovir - zijn jullie nog steeds tevreden?

Yontheke

Berichten: 4435
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 16:54

Ik ben super tevreden! Bij mij blijft de grote sarcoid die al tweemaal weg gesneden is eindelijk weg en de kleintjes smelten als sneeuw voor de zon.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 17:31

Ik heb het nooit gebruikt :)

Wat fijn Yontheke!

nicolanca
Berichten: 937
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 17:32

Dankjewel voor de update, Yontheke!

Ik ben zelf een week geleden begonnen met smeren. Mijn paard heeft vier sarcoiden ter grote van een erwt op haar boeg, 1 onder haar kin en kreeg het afgelopen jaar een plekje boven haar linkeroog. Eerst had ik gedacht "niks aan doen, vooral met rust laten" maar de laatste maanden werd het plekje boven haar oog groter. Omdat ik dat toch geen fijne plek vond ben ik nu sinds een week aan het smeren. Het lijkt erop dat de plek boven haar oog minder dik wordt, en ook de erwten op haar boeg worden platter.

Sorry Jotoma, ik was het overzicht kennelijk kwijt!

belle_boef

Berichten: 10749
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:27

Ik smeer hem wel. Niet dagelijks want dat schiet er soms bij in. Maar hij doet het er wel goed op. Ding krimpt nog steeds. Zal tzt wel een foto verschil plaatsen

nicolanca
Berichten: 937
Geregistreerd: 20-07-07

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:24

Dankjewel Belle boef, ik zal ook proberen foto's te maken (maar op een grijze schimmel is dat soms lastig!)

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:56

Even een vraag aan jullie, heb een heel lief leuk paard op het oog die perfect bij me zou passen. bij controle bleek ze ook een rare plek in de liezen te hebben. de DA komt vanmiddag kijken of het ook een sarcoid is, mocht dit het geval zijn zouden jullie dan van de koop afzien of gewoon kopen?

Yontheke

Berichten: 4435
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:10

hengstveulen schreef:
Even een vraag aan jullie, heb een heel lief leuk paard op het oog die perfect bij me zou passen. bij controle bleek ze ook een rare plek in de liezen te hebben. de DA komt vanmiddag kijken of het ook een sarcoid is, mocht dit het geval zijn zouden jullie dan van de koop afzien of gewoon kopen?


Dat zou voor mij heel erg van het paard afhangen. Hoe oud, hoe duur, wat voor doel?
Mijn oude springpaard die ik nu heb staan zou ik er bijvoorbeeld niet voor laten staan omdat het echt een leermeester is maar een paard van 4 waar ik de sport mee in wil, laat ik er wel op staan.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 16:50

Lastig, maar persoonlijk zou ik het niet doen. Eens het in t bloed zit, kan t altijd weer terug komen. Behandeling is voor zowel baas als paard lang niet altijd even plezierig en er gaan aardig wat kosten mee gemoeid.
Er zijn zat gezonde paarden, dus ik zou persoonlijk verder gaan kijken.

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:27

Even extra info het gaat om een 4 jarige merrie voor recreatief gebruik

belle_boef

Berichten: 10749
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:14

Je moet er denk ik wel rekening mee houden dat hij in eerste instantie zal gaan groeien. verhuizing =stress = minder weerstand = vrij spel sarcoid groei. In het slechtste geval dan.

belle_boef

Berichten: 10749
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:44

Afbeelding

Dit is hoe het er vandaag uit ziet.




Afbeelding
Zo groot was die vorig jaar. Toen heb ik een traject met liverpoolcreme gedaan. Daarna is die hele dop erafgevallen. Zag er toen heel goed uit maar na enkele weken begon het opnieuw te woekeren. Afgelopen jaar vooral groene leem gesmeerd om hem klein te houden. Dat hielp vrij goed tot hij dit voorjaar weer begon te groeien. Hele winter is die ongeveer 2 eurocent groot geweest. Daarna groeide hij weer. Toen gaan smeren met aciclovir en nu is die bijzonder mooi gekrompen naar formaat bovenste foto. Voor het hele da traject heb ik aciclovir ook geprobeerd. Maar toen werkte het dus niet.
Ik wilde hem niet nogmaals zo'n pijnlijke behandeling geven dus dacht echt baat het niet dan schaaf het niet maar deze keer slaat het aan en we zien wel of de sarcoid helemaal weggaat. Zo niet en hij blijft dit formaat kan ik er ook mee leven.

nicolanca
Berichten: 937
Geregistreerd: 20-07-07

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:55

Dankjewel voor het plaatsen van de foto's!

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:48

Bij mijn paard is de sarcoid op de hals nog niet teruggekomen na het wegsnijden eind mei. Ik blijf duimen!

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:59

Tja hier dan hevig nagedacht. Bokt zei nee, verstand zei nee.....pony staat nu dus hier in de wei :D

Wel in overleg met onze dierenarts, we zijn de behandeling vorige week maandag begonnen, en hij heeft gekozen voor de ouderwetse aanpak, namelijk ruim er om heen afbinden zodat de sarcoid afvalt. Ze heeft een sarcoid op de binnenzijde van haar bovenbeen richtig uier, ongeveer dezelfde plek als Hepsie de fjord.En aan haar andere been een paar kleine bultjes waarvan we eerst rustig gaan afwachten.

De plek is nu goed aan het afsterven, nu twijfel ik wat ik straks voor wondverzorging moet doen, lees van jullie goede verhalen over Mesitran maar mijn DA zweert bij gewone blauwspray.....hoor graag jullie meningen!

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:59

Ik zal later foto´s maken van de plek

Alfi2010Jarig

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:04

@Brigitte2: smeer je dan twee zalfjes apart op de plek of zijn de werkzame stoffen samengevoegd tot 1 zalf? Hoor het graag. Heb een tijdje met aciclovir gesmeerd met onvoldoende resultaat wil nu graag de combi gaan gebruiken.
Kan ik evt. de naam en telnr van je dierenarts krijgen zodat ik hem/haar erover kan raadplegen?
(Mag ook per pb).

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:14

Afbeelding

En dit is de dame in kwestie

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:16

Knappe dame! Veel plezier met haar.

nicolanca
Berichten: 937
Geregistreerd: 20-07-07

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:36

Knappe dame, hengstveulen!

Dankjewel voor de info, Brigitte. Ik probeer het eerst nog zonder salicylzuur, mocht er geen effect zijn dan ga ik overleggen met de dierenarts.

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:06

Als er echt een gat valt zou ik mesitran gebruiken. Hielp bij mijn paard ook goed! Toen het gat was opgevuld ben ik overgegaan op inspuiten met Acederm. Dat voorkomt de vorming van wild vlees

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 15:14

Ik zou ook voor mesitran gaan. Vind t echt een wondermiddel bij herstelling vd wond en genezing vd huid.
Hopelijk is t afbinden voldoende!

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:10

Dank jullie wel, ik houd jullie op de hoogte