[VOLG] Behandeling sarcoid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 13:18

Jeetje, heftige ontwikkelingen. Hij is er naar mijn idee snel vanaf gevallen. Dat is wel heel fijn!
Zielig dat je paard er zo'n last van heeft :( sterkte!

nicolanca
Berichten: 934
Geregistreerd: 20-07-07

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:27

Jemig zeg, heel heftig! Ik zou me rotgeschrokken zijn - in ieder geval knap dat je het toch nog drie keer hebt kunnen insmeren. Fijn dat je ons op de hoogte houdt - sterkte ermee!

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:00

Wel fijn dat hij eraf is! Ik had ook heel veel moeite met insmeren. Hij sprong steeds op mijn tenen :x
Maar als het lukt zou ik wel met heel veel geduld proberen te blijven smeren. Als ik Geert de tube niet liet zien ging het beter!

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:12

Marloezz schreef:
Wel fijn dat hij eraf is! Ik had ook heel veel moeite met insmeren. Hij sprong steeds op mijn tenen :x
Maar als het lukt zou ik wel met heel veel geduld proberen te blijven smeren. Als ik Geert de tube niet liet zien ging het beter!


Dan is Geert nog heel lief, Guus heeft meer iets met onthoofden.... ~~}>

Vandaag terug geweest, en helaas voor ons moeten we de gehele serie afmaken. Maar we zijn op de helft! Guus was weer ouderwets onhandelbaar, de DA grapte al dat ze de volgende keer maar gaan loten wie zijn/haar leven (of in ieder geval hoofd) mag wagen... _O-

Maar goed, ben benieuwd hoelang peerdlief nu niet lekker wordt, vorige keer viel het mee met maar 2 dagen.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 20:41

Hmm jammer dat jullie nog ff door moeten, maar hopelijk ben je er dan wel helemaal vanaf. Artsen tevreden?
Zetten ze die injecties in de buurt vd sarcoid of mag dat op een willekeurige plek?

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 07:31

Sterkte met Guus en nog even volhouden! Echt fijn dat het sarcoid er zo snel afviel. En die uni is toch voor mensen om te leren? Guus leert ze omgaan met snelle paarden :Y)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:40

De injecties worden aan de basis van het sarcoid geplaatst, dus waar deze aan de huid vastzit.

Donderdag wilde Guus geen pas verzetten, bij het uit zijn stal vragen ging hij op zn billen zitten, en hij wandelde alleen met zijn voorbenen om zijn achterhand heen. Been was dik, en temp 37,7.
Metacam gehaald bij de eigen DA, en 2 uur later toch maar Utrecht gebeld. Kon erbij horen, maar hij moest en zou zijn stal uit om te stappen en af te spuiten. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks...
Met een flinke por in zijn billen en flink vragend aan de voorkant sprong hij gelukkig naar buiten, en liep wonder boven wonder niet eens heel slecht.

Afgelopen dagen regelmatig een stukje gewandeld, veel gekoeld, en vandaag kwam Guus vanzelf in de paddock met een drafje. Heel langzaam zie je niets, gaat hij sneller dan trekt het blijkbaar toch nog. Been is wel weer dun gelukkig. Ga alleen wel steeds meer opzien tegen de komende keren, aangezien de reactie op de injecties alleen maar erger schijnt te worden

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 15:03

Arme Guus. Ik heb met jullie beide te doen. Hoe vaak nog? Ik kan me je tegenzin goed voorstellen.

nicolanca
Berichten: 934
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:01

Sterkte met Guus!

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:17

Jotoma schreef:
Arme Guus. Ik heb met jullie beide te doen. Hoe vaak nog? Ik kan me je tegenzin goed voorstellen.


Nog 2 keer helaas.... |(

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:30


My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:31

Oooh wat een verhalen hier zeg....
Ik ben afgelopen vrijdag ook gestart met de behandeling van een sacroïd bij mijn paard. In haar hals, ze hebben voor bevriezen met stikstof gekozen... Dierenkliniek Emmeloord in overleg met mijn verzekering. Ben benieuwd! Zal binnenkort ook even een foto plaatsen, maar ik hoop toch heeeeeeel hard dat het bij ons niet zo'n langslepend en pijnlijk verhaal gaat worden zeg!!
Sterkte allemaal

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 17:48

Super vervelend Chimanga! Hoe is de eerste behandeling gegaan?
Sterkte!

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:41

Sinds mijn paard eind juni is verhuisd naar een pensionstal en daar een serieuze dip in zijn weerstand kreeg (oa soort koorsblazen op zijn lippen) staat hij opeens weer vol. 1 op zijn schouder, 1 in zijn hals, van morgen zag ik er opeens een kleine beginnen aan zijn neus, 1 op zijn rug onder het zadel en dan de 2 die er al zaten op zijn koker.

Ik kan ze met de aciclovir zalf onder controle houden maar helemaal weg krijg ik ze niet. Ben wel maar 1 keer per dag aan het smeren maar ik vrees dat ik er aan hang om vanaf volgende week elke ochtend voor mijn werk nog naar stal te rijden om weer 2x per dag te gaan smeren.

Vanavond dan ook nog eens zijn rhino inenting dus pff. Kan die niet overslaan want dat is verplicht op stal met alle wedstrijdpaarden etc. Hij doet het net zo fijn onder het rijden!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 10:13

Jeetje mina Yontheke!! Wat naar :(
Ik was er ook heel bang voor dat dat zou gebeuren bij mijn paard toen ik hem in maart moest verhuizen. We hebben geluk, want bij hem is t niet weer terug gekomen.
Ik heb met je te doen!

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:29

Wow dat zijn er direct wel heel veel ja!!
Wat doet die zalf precies? Is dat niet die héél pijnlijke zalf die echt in de huid gaat vreten?

De eerste behandeling bij Chimanga ging goed. Het bultje is er al vanaf nu, en de rest ziet er rustig uit... maar het is nog niet weg, dus het zal zeker nog wel 1 of 2 keer moeten.
Het gaat wat zwellen, maar ze heeft er totaal geen last van. Kunt het aanraken, knijpen, alles...

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:47

Nee, dit is gewoon koortsblazenzalf die je als mens ook mag gebruiken.

Ga straks eens informeren bij mijn dierenartsen naar aldara crème.

MphM
Berichten: 40
Geregistreerd: 08-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:41

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie ideeen en ervaringen.
Mijn paard heeft al lange tijd een sarcoid op zijn bil.
Sinds enkele maanden is hij flink gegroeid, van een erwt naar nu 1cm doorsnede.
Op advies van DA begonnen met Dermequin.
Nu op dag 3, heb het er met moeite op kunnen smeren, hij begon naar me (of eigenlijk naar de pijn) te trappen.
Ik wil eigenlijk per direct stoppen, omdat het hem pijn doet en omdat ik geen trap wil.
Wat is jullie ervaring met Virex creme?
Doet die geen pijn en is die dus niet vervelend om er op te smeren voor het paard?
Als ik met Virex begin dan laat ik dit eerst rustig worden en goed genezen.

Alvast bedankt voor jullie adviezen en ervaringen.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:47

Ik zou niet halverwege stoppen en overgaan oo wat anders. Kuur afmaken en het resultaat afwachten

MphM
Berichten: 40
Geregistreerd: 08-01-16

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:52

ik ben vooral op zoek naar ervaringen met Virex. Of dat ook zo'n gemeen spul is..

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:45

@Molinito, ik zou wel proberen om het af te maken, kan je geen hulp krijgen als je moet smeren bv iemand die hem een praam opdoet? Als het echt niet gaat houdt het natuurlijk op, je moet jezelf ook niet het ziekenhuis in laten slaan.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:50

VireX heb ik ook gesmeerd nadat ik vanalles en nog wat geprobeerd had.
Topspul!! Totaal niet agressief, mijn paard vond het prima om het op te laten smeren (onder het genot van een brokje het liefst ;) )
Het heeft hier de tumor niet geheel weggehaald, maar wel grandioos verkleind.
Ben het ook steeds blijven smeren. Eerder iedere dag daarna alleen als ik er was en bleef nog steeds beetje bij beetje kleiner worden en er begonnen zelfs weer haartjes te groeien!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [VOLG] Behandeling sarcoid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 21:09

Ik zou zelf niet meer aan virex beginnen omdat het niet het gewenste resultaat gaf. Eerst kreeg ik drie extra sarcoiden, toen bleven er twee over die wel kleiner werden maar niet weg gingen.

Super naar om zo'n reactie op dermequinn te krijgen. Is de sarcoid al zwart? Want vanaf toen werd t bij mijn paard keihard en merkte hij t niet meer als ik smeerde.
Wel is t zo dat Dermequin nog langer doorwerkt. Het is dus niet zo dat als je nu stopt er niets meer gebeurd.

Heel veel sterkte met je arme paardje :(

MphM
Berichten: 40
Geregistreerd: 08-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:03

Praam krijgen we zonder sedatie niet erop, hij raakt nogal snel in paniek.
Ik zal morgen nog 1x proberen het in 1 beweging en heel snel erop te smeren.
DA zegt 10 dagen smeren.
Bijsluiter zegt 4-6 dagen smeren.. :?
Als het morgen nog lukt dan heb ik in ieder geval het minimale aantal dagen van bijsluiter gehaald.

MphM
Berichten: 40
Geregistreerd: 08-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:07

Jotoma schreef:
Ik zou zelf niet meer aan virex beginnen omdat het niet het gewenste resultaat gaf. Eerst kreeg ik drie extra sarcoiden, toen bleven er twee over die wel kleiner werden maar niet weg gingen.

Super naar om zo'n reactie op dermequinn te krijgen. Is de sarcoid al zwart? Want vanaf toen werd t bij mijn paard keihard en merkte hij t niet meer als ik smeerde.
Wel is t zo dat Dermequin nog langer doorwerkt. Het is dus niet zo dat als je nu stopt er niets meer gebeurd.

Heel veel sterkte met je arme paardje :(



Hij was al donker van kleur en hard toen ik begon met smeren.
Zie weinig verschil, maar er kan in of onder dat ding vanalles bezig zijn.
Doet hem niet voor niets pijn.