Volgens sommigen kun je lijnzaad gewoon zo voeren, anderen zeggen weer je moet het eerst koken vanwege het giftige blauwzuur en weer anderen zeggen dat je het eerst moet malen en dan voeren.
Kort maar krachtig hoop ik, mijn vragen gewoon onder elkaar neergezet
1. Klopt het inderdaad dat je zonder risico op het giftige blauwzuur lijnzaad gewoon als "zaadjes" kunt voeren?
2. Klopt het dat bij het koken van lijnzaad er veel essentiële voedingsstoffen verdwijnen en het dus weinig "zin" meer heeft om te voeren?
3. Klopt het dat bij het als "zaadjes" voeren de darm niet in staat is bij de essentiële voedingstoffen te komen doordat de schil te hard is?
4. Klopt het dat gemalen lijnzaad alle essentiële voedingsstoffen behoud en dat de darm wel in staat is om bij die voedingsstoffen te komen? (geen harde schil meer dat het zaadjes insluit)
5. Hoeveel gram lijnzaad moet je dagelijks voeren om enig effect te hebben?
6. Moet je bij deze dagelijkse hoeveelheid rekening houden met de scheve fosfor/calcium verhouding? Zo ja, welke verhouding moet er tegenover staan.
7. Is het bij dagelijks lijnzaad voeren ook niet beter om regelmatig te "stoppen" zoals dat bij psyliumvezel en magnesium bijvoorbeeld ook is.
Hopelijk kunnen jullie helpen mijn vragen te beantwoorden!!