Acupunctuur bij paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

debravanesch

Acupunctuur bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 08:44

Hallo Bokkers,

Zijn er mensen met ervaring met acupunctuur bij hun paarden?
Mijn paard sukkelt al 1,5jaar met blessures (nu een ontsteking en vocht onder één van de mediale banden aan de knie) De veearts heeft haar een acupunctuurbehandeling gegeven vorige zaterdag. Wij zijn nu een paar dagen verder en op dit moment lijkt het of de blessure net erger geworden is. Paardlief liep ervoor zuiver (op de eerste drafpassen na), nu ook alleen zijn die eerste slechte drafpassen veel slechter en zijn er ook meer nodig vooraleer ze zuiver loopt. Ik heb nu wel gelezen dat bij mensen inderdaad de blessure lijkt te verergeren een paar dagen na de eerste behandeling(en).
Heeft iemand hier ervaring mee???

debravanesch

Re: Acupunctuur bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 09:40

Nog een extra opmerking, de DA heeft benadrukt dat ik met haar moet blijven werken

Dino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:25

Bedoel je misschien dry-needling? Daarbij pakken ze de pezen en spieren aan en volgens mij richtten ze zich bij acupunctuur op de zenuwstelsels.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 10:29

Is dit geen onderdeel van de acupunctuur?
Zo zijn ze inderdaad begonnen, maar paardlief werkte niet mee en ze zijn overgestapt op laser

Dino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:57

Oke, ik weet wel dat paarden (en mensen) met dry-needling eerst een grotere reactie kunnen hebben op die spier of pees. Dit omdat die spier of pees dan even extra geiriteerd wordt, maar daarna moet het een bevrijdender gevoel geven en er moet minder spanning op komen te staan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:01

Mijn ruin is behandeld met acupunctuur, of het de trigger is geweest weet ik niet maar het heeft wel geholpen

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:18

Dry needling kan zo pijnlijk zijn. Heb je het zelf weleens ondergaan? Je hebt ook een accupunctuurcreme die je smeert op de drukpunten. Mijn paard heeft meer dan eens accupunctuur ondergaan, niet voor blessure's maar voor inwendig ongemak. In combi met 'natuurlijke' medicijnen altijd gewerkt. Het kan inderdaad zo zijn dat klachten eerst erger worden maar dat zou snel minder moeten worden.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:23

Mijn paard wordt ook behandeld met acupunctuur. Vanwege huidproblemen/jeukklachten. Ik geloofde er totaal niet in, maar omdat ik alles regulier al geprobeerd had heb ik het toen toch geprobeerd. Een paard kan niet 'geloven' in een behandeling en liegen over of het wel of niet werkt. Maar na iedere behandeling ging hij vooruit en verdwenen/verminderden zijn klachten.. Ik ben dus wel om wat acupunctuur betreft en toevallig krijgt mijn paard over 2 weken weer een behandeling :j
En hij staat er altijd heerlijk bij te suffen en te dutten, het doet hem geen zeer hoor die behandelingen.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 14:22

Dino_x schreef:
Oke, ik weet wel dat paarden (en mensen) met dry-needling eerst een grotere reactie kunnen hebben op die spier of pees. Dit omdat die spier of pees dan even extra geiriteerd wordt, maar daarna moet het een bevrijdender gevoel geven en er moet minder spanning op komen te staan.

Dan ben ik toch al wat gerust gesteld. Ik geloof wel dat de werking hiervan werkt. Vandaag ging het eigenlijk inderdaad al wat beter

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 14:24

Sleeper schreef:
Dry needling kan zo pijnlijk zijn. Heb je het zelf weleens ondergaan? Je hebt ook een accupunctuurcreme die je smeert op de drukpunten. Mijn paard heeft meer dan eens accupunctuur ondergaan, niet voor blessure's maar voor inwendig ongemak. In combi met 'natuurlijke' medicijnen altijd gewerkt. Het kan inderdaad zo zijn dat klachten eerst erger worden maar dat zou snel minder moeten worden.

Ze hebben 4 naaldje gestoken en dan overgegaan op de laser. DA zei net dat het eigenlijk net niet pijnlijk is, ze zal de naaldjes wel voelen, maar verder zou dit geen pijn mogen doen.
Vandaag leek ze inderdaad weer beter te lopen dan gisteren. Bedankt voor de info, ben toch wel wat gerustgesteld nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:27

Sleeper schreef:
Dry needling kan zo pijnlijk zijn. Heb je het zelf weleens ondergaan?

Klopt Sleeper! Ik heb het ook gehad, maar dat was echt niet grappig. Ook de pijn die ik daarna had was vreselijk. Ik weet niet veel over accupunctuur, maar hetgeen ik gezien en gehoord heb is dat het veel minder (of eigenlijk helemaal niet) pijnlijk is.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 14:48

[***] schreef:
Sleeper schreef:
Dry needling kan zo pijnlijk zijn. Heb je het zelf weleens ondergaan?

Klopt Sleeper! Ik heb het ook gehad, maar dat was echt niet grappig. Ook de pijn die ik daarna had was vreselijk. Ik weet niet veel over accupunctuur, maar hetgeen ik gezien en gehoord heb is dat het veel minder (of eigenlijk helemaal niet) pijnlijk is.

Dat is ook wat ik dacht en gehoord had. Heb het uiteraard zelf nog nooit ondergaan dus heb er zelf geen idee van

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:04

Mijn paard heeft geen accupunctuur maar wel dry needling gehad. Ik had niet het idee dat het pijn deed bij mijn paard, ze gaf er geen kik op. Ze heeft dit gehad opdat ze erg veel spierspanning en knopen had in de lendenen. Je zag gewoon tijdens de behandeling dat de spier weer helemaal ging ontspannen en los werden. Mijn paard heeft er erg baat bij gehad.

Dino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:51

Sleeper schreef:

Ja ik weet dat het pijnlijk is! Ik heb het nu een week of 25 iedere week 1x. Dit in verband met een blessure... Het werkt voor mij zeker wel! Mijn spieren worden er veel sneller los van, want dat gaat lastig met de hand na 14 niks mogen doen met mijn arm. Ik ben fan! Haha :)
Laatst bijgewerkt door Dino_x op 15-09-15 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Dino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:52

debravanesch schreef:
Dino_x schreef:

Dan ben ik toch al wat gerust gesteld. Ik geloof wel dat de werking hiervan werkt. Vandaag ging het eigenlijk inderdaad al wat beter

Super! Hopen dat het beter blijft gaan! :)