Hoefzweer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dino_x

Hoefzweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 15:00

Hallo!

Het paard van mijn instructrice is laatst naar een nieuwe hoefsmid overgestapt omdat hij al lange tijd kreupel liep. Zij is met hem naar de kliniek geweest waar uit is gekomen dat hij een ernstige vorm van artrose heeft rond een botsplinter, zij heeft toen het nieuws meegekregen dat ze nooit meer op hem zou kunnen rijden, en dat hij maar op stal en weide rust moest. De eerste keer dat de nieuwe hoefsmid kwam merkte hij gelijk op dat er een immense hoefzweer zat, wel ter grootte van een tennisbal! hij heeft toen de hoefzweer eruit gehaald en nu loopt het paard helemaal niet kreupel meer! Nu vraag ik mij af hoe het kan gebeuren dat zo'n dierenarts bij een kliniek dat niet opmerkt!

groetjes :)

marleen_a_a

Re: Hoefzweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:02

Misschien wees niks daarop ?
Geen idee , ik vind het wel erg slecht dat ze dat dan niet zien :=

Dino_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 15:09

marleen_a_a schreef:
Misschien wees niks daarop ?
Geen idee , ik vind het wel erg slecht dat ze dat dan niet zien :=

Ja dat vond ik ook! toen ze zijn been inspecteerden zagen ze wel dat hoe gevoelig was in die hoef maar hebben daar verder geen aandacht aan besteed....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:07

MD >> BEH

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:11

Als een hoefzweer nog net te diep zit dan kan het paard het net niet voldoende aangeven.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:07

Wat voor verdere onderzoek heeft de kliniek gedaan waardoor ze dachten aan ernstige artrose?

Dino_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 20:20

C_arola schreef:
Wat voor verdere onderzoek heeft de kliniek gedaan waardoor ze dachten aan ernstige artrose?

Röntgenfoto's en een echo.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:24

Wat vreemd dat de hoefzweer niet gezien is op de foto. Het lijkt mij dat ze ook artrose zal hebben alleen dat ze daar gelukkig geen last van heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:24

op een rontgen zie je een hoefzweer prima zitten.Tekent zwart af....helemaal als het de grote heeft van een tennisbal.
Artrose zal misschien ook spelen,maar hij had vermoedelijk meer last van de hoefzweer?
Misschien hebben ze een paar studenten op de foto's losgelaten? :+

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:01

Ik had ook een paard met hoefzweer, liep ook alleen kreupel. Gaf weinig om de tang, maar na foto's en hoop snijwerk is er een hoop boven water. ( al het zwarte zijn zweren) heeft ruim 5 maanden geduurd tot we weer langzaam mochten opbouwen, helaas is het paard 2 weken na groen licht alsnog overleden aan koliek. Afbeelding

Dino_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 07:57

geerke schreef:
op een rontgen zie je een hoefzweer prima zitten.Tekent zwart af....helemaal als het de grote heeft van een tennisbal.
Artrose zal misschien ook spelen,maar hij had vermoedelijk meer last van de hoefzweer?
Misschien hebben ze een paar studenten op de foto's losgelaten? :+

Haha, ja daar dacht ik toen ook aan!

Dino_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 08:01

Kletskousz schreef:
Ik had ook een paard met hoefzweer, liep ook alleen kreupel. Gaf weinig om de tang, maar na foto's en hoop snijwerk is er een hoop boven water. ( al het zwarte zijn zweren) heeft ruim 5 maanden geduurd tot we weer langzaam mochten opbouwen, helaas is het paard 2 weken na groen licht alsnog overleden aan koliek. [ [url=m/HjDXjs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo, dat zat lekker vol! Daar zal hij inderdaad veel last van hebben gehad. Nog gecondoleerd!