Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mousmous schreef:Mijn oudere wedstrijdpaard deed dit ook als hij flink stond te dutten. heeft tot zijn dood niets gemankeerd. ik zag het altijd als een soort van knikkebollen. Moest er eigenlijk altijd wel om lachen. Dan stond hij ook zo en als je dan riep schrok hij zeg maar wakker en was er ook meteen niets meer aan de hand. Zou me er geen zorgen over maken. Probeer maar eens bijvoorbeeld met een bak brokken te rammelen als hij zo staat, als hij meteen weer wakker is en goed op de benen staat en naar je toe komt weet je echt wel dat er niets aan de hand is. Als hij echt om gaat vallen en niet overeind kan komen zou ik me pas echt zorgen maken.
Nicje87 schreef:De da is inderdaad vrijdag geweest.
Ze denkt aan narcolepsie. Hier is zo weinig over bekend bij paarden dat we er niks mee kunnen. Wel is er kans dat er iets in de hersenen beschadigd en het steeds vaker zal gebeuren. Maar er is niks aan te doen.
geerke schreef:slaapt hij weleens?Ik bedoel op de grond liggend?Of voelt hij zich niet veilig in het land?
Een paard heeft echt een REM slaap nodig,liggend,anders kan het uitlopen op dit gedrag.