fragmentje verwijderd uit kogel is paard dan weer in orde?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

florentine1

fragmentje verwijderd uit kogel is paard dan weer in orde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 08:56

als je een paard laat opereren aan een fragmentje uit de kogel en de operatie is geslaagd wordt je paard dan bij een rontgen keuring goedgekeurd of blijft het een bermerking op het keuringsrapport?

moet je als verkoper dit dan ook vermelden dat paard hieraan ooit een keer geopereerd is?

wilde ik ff graag weten omdat ik een heel leuk paard op het oog heb maar wel met bovenstaand verhaal.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:03

Dan wordt het paard gewoon goedgekeurd, mits er echt niets meer te zien is. Soms is er nog een afvlakking te zien en is het dus nog OC. Maar het gebeurt ook vaak dat het enkel een chipje is en als die eruit is dan wordt het paard gewoon goedgekeurd zonder bemerking.
Ben je als verkoper het verplicht te melden? Nee, dat niet. Eruit is eruit natuurlijk. Alleen voor de fok zou je het toch wel moeten eigenlijk. Maar 9 van de 10 keer wordt het niet verteld.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:53

bij mijn paard is ook een fragment van 8mm verwijdert uit de kogel
maar hij heeft wel forse artrose overgehouden
is het paard schoon van artrose?

en over het vermelden....ik zou het als koper wel fijn vinden als er eerlijk over verteld word.

bij mij wist de verkoper niet dat het paard dit had......en ik heb hem gekocht en geen foto`s laten maken.