Aangezien er een aantal volgtopics waren waarin foto's en bevindingen werden geplaatst en bokkers dat interessant vonden om te volgen dacht ik, ik maak ook maar een topic aan!
Ik heb het net besteld voor mijn 5 jarige merrie en hoop het deze week nog binnen te krijgen.
Mijn paard werkt 5 tot 6 dagen in de week (variërend van les tot een rustig buitenritje) en 2-3x in de maand een wedstrijdje (B niveau).
Ze is op dit moment (te) schraal, ik heb een tijdje stage gelopen waar 3x in de week in de aquatrainer is geweest en daarmee gebruikt ze zoveel spieren dat ik dat niet kan bijbenen met trainen waardoor de bespiering die ze heeft opgebouwd deels is afgebroken. Ze heeft ook een fikse wormbesmetting gehad waarvan ze nog aan het herstellen is, ik merkte wel dat ze wat gewicht verloor maar ze ging van een aantal uur in een volle wei en savonds op stal op stage weer naar 24-7 buiten met overdag een schralere wei bij ons op stal waardoor ik dacht dat het daar aan lag, gelukkig toch maar een mestonderzoek laten doen en daarnaar ontwormd. Ik heb voor de zekerheid nog een bloedonderzoek laten doen en dat was allemaal top in orde en binnenkort nog een keer ontwormen voor de zekerheid

Ondanks dat ze top presteert komt ze maar traag aan, ze krijgen met zijn alle (2 paarden, 1 pony en een shetlander) ruim 2 dikke plakken goede kwaliteit voordroog verdeeld in 3 voerbeurten en binnenkort mogen ze ook weer op het gras als dat is bij gegroeid. Ze krijgt na de training nog 3/4 emmer geweekte senioren priores van Subli en 1,5 kilo draversbrok van Havens, aangevuld met 75 gram vitaminebrokjes van Pavo. De SP is eind van de week op en dan ga ik paardenmeel halen bij de Den Dungense molen ( http://dungensemolen.nl/paard/4-paarden.html ) want dat schijnt een goede dikmaker te zijn, SP voer ik nu 4 weken maar ik zie nauwelijks verschil. Ze krijgt dan 2 scheppen paardenmeel + 1 schep Pavo slobbermash (dat heb ik nog staan dus voer ik even op) met dan nog 1,5 brok en 75 gr vitaminebrok. Luzerne voeren is helaas geen optie omdat ze traag eet en ik wel meer te doen heb dan wachten voordat ze het op heeft zodat ik haar weer de kudde in kan sturen

Samen met goede training, goed voer en myoplast hoop ik de spieren wat te helpen

Hier een fototje ter illustratie, zoals je kunt zien mist ze bespiering op de hele bovenlijn. Ik ga vd week even een stand foto maken, dan is dat nog duidelijker te zien.