Terugkomend blessure na inspanning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZipporaNL

Terugkomend blessure na inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 19:49

Wat ben ik aan het balen. Mijn 11 jarige pony loopt weer niet goed.

Ik was een aantal maanden terug naar Utrecht gegaan omdat hij aan het staart zwiepen was vanwege zijn rug naar mijn idee, hij liep verder goed en ik heb hem de dag er voor zwaar getraind zodat ik hun kon laten zien wat ik bedoelde de volgende dag.

Iets te zwaar waarschijnlijk, want de volgende dag konden ze niet eens naar zijn rug kijken omdat hij vreselijk kreupel liep rechtsvoor. Hij had er ook behoorlijk pijn aan. Op de echo was alleen niks te zien. Terug naar huis, boxrust, even los in de paddock, koelen en wachten. Na een maand kijken hoe het gaat en als het goed ging opbouwen om weer terug te komen naar Utrecht voor de rug.

Ik inmiddels opgebouwd. Weer vollop aan het trainen geweest de laatste weken zonder problemen. Vanochtend een zware training gehad, dus veel buiging en hem er doorheen proberen te zetten rechtsom en dus iets meer belastend voor de benen eventueel. En ja hoor, ik haal hem net uit stal en hij loopt hartstikke kreupel.

Ben ik te snel gegaan? Zal het iets zijn wat steeds terug gaat komen als ik wat meer van hem vraag kwa buiging? Ik weet het niet wat ik nu moet doen. Hij moet er toch een keer doorheen in ze lichaam. Nu weer rust geven de komende tijd. Pfff. Iemand misschien zelfde probleem gehad?