Hoii allemaal, mijn shetlandmerrie doet de laatste dagen raar. ze komt opeens niet meer naar je toe en vraagt minder aandacht. sinds vandaag heb ik gemerkt dat ze een harde en dikkere buik heeft en niet wil eten. Wat kan het zijn??
Tijd om de dierenarts te bellen, het klinkt niet goed.
Lazypony
Geplaatst: 07-09-15 17:11
Is ze erg dik? loopt ze wat moeilijker, of ademt ze wat moeilijker, zweet ze meer? Heeft ze minder energie? Waarschijnlijk heeft ze dan buikpijn en moet je minderen met het voer en meer beweging geven.
ik weet aardig veel van paarden af hoor haha, ik vertel zoiets altijd tegen mn ouders en ik heb de dierenarts ookal gebeld.. ik ben benieuwd! jullie horen het nog.
Jet
Geplaatst: 09-09-15 06:27
Staat ze op gras? Rond deze tijd van het jaar zijn heel veel paarden hoefbevangen omdat het gras een tweede groeispurt krijgt. Ik weet ook niet in welk deel van het land je woont, maar als de nachten kouder worden heb je ook een grotere kans op meer fructaan in het gras, wat ook hoefbevangenheid kan veroorzaken. Dat idee van drachtig zijn past daarin, te dik dus, het niet willen eten, dat komt waarschijnlijk teveel op de voorbenen aan als ze met haar hoofd naar de grond moet, niet willen lopen, ik zou er een DA bij halen of is die inmiddels al geweest? Sterkte ermee hoor!