Staart hoog en beetje scheef dragen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

Staart hoog en beetje scheef dragen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 14:43

Mijn paard houdt sinds vandaag zijn staart hoog en een beetje scheef (naar links)
Heb niks veranderd in de training of in voer ...
Met longeren en rijden loopt hij ontspannen en houdt de rug niet vast, laat hoofd ook goed zakken.
Nu vraag ik me af waar hij dan last van heeft? ik heb uiteraard de fysio gevraagd, maar als hij behandeld zal moeten worden moet hij een week op rust, en we hebben zondag een wedstrijd.
Wat nu ????

Anoniem

Re: Staart hoog en beetje scheef dragen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:46

Meestal is het een uiting van scheefheid. Merk je dat ook niet onder het zadel? Kan ook uiting an ongemak ijn, zadel wat niet meer lekker past bijv. Maar als je paard verder geen gekke dingen laat zien?

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 14:47

Joolien schreef:
Meestal is het een uiting van scheefheid. Merk je dat ook niet onder het zadel? Kan ook uiting an ongemak ijn, zadel wat niet meer lekker past bijv. Maar als je paard verder geen gekke dingen laat zien?

Oke, dat hij zijn staart scheef houd kan idd een uiting van scheefheid in lijf zijn , maar hoort staart hoog dragen daar dan ook bij ?
Zadel kan ik idd nog laten nakijken, merk er weinig aan onder t zadel van scheefheid

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 15:32

verder niemand tips ?

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:38

Volgens mij is het scheef dragen van de staart altijd een poging tot compensatie. Ik zou dus zeer zeker zadel en rug laten controleren. Weet niet wat voor fysio je hebt maar een week op rust na behandeling lijkt me sterk overdreven ik moet hooguit 2 dagen wat rustiger aan doen.
En aan de andere kant, waarom zou je op wedstrijd gaan met een paard wat pijn heeft?

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:50

Persoonlijk zou ik kiezen voor het welzijn van mijn paard, dus laten behandelen en de wedstrijd zondag niet doorlaten gaan.
Nu ben ik geen wedstrijdrijder dus heb ik waarschijnlijk gemakkelijk te praten maar zelf ben ik met mijn lijf ook zeer gevoelig. Wanneer ik te lang doorloop met klachten ben ik lang bezig met het herstel. Dit neem ik altijd mee in de keuze voor mijn paard, ook een paard zal bij klachten een langer herstel hebben en zal ik dus altijd kiezen voor het zo snel mogelijk probleem en/of pijn vrij zijn van het lijf.
De volgende wedstrijd zul je waarschijnlijk weer gewoon mee kunnen doen.