Welk supplement voor kraakbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Welk supplement voor kraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 11:50

Laten we eerst maar even beginnen waarom ik de vraag stel.
Mijn pony heeft 4 maand geleden een blessure gekregen aan de band in het spronggewricht, dit is ingespoten en ze is bij deze blessure genezen verklaard na 3 maand rust.
Ze loopt ook 100% goed, op het harde en zachte.

Alleen nu komt het nadeel -O- Door de klap (wat het ook is geweest) is het kraakbeen beschadigd in het spronggewricht.
Dierenarts gaf aan dat dit kan worden ingespoten, maar zal elke jaar/2jaar moeten.
Hij raadde mij eerst aan om gewoon te beginnen met rijden, en kijken tot hoever we kunnen tot dat ze pijn begint te vertonen of kreupel wordt. Nu na 3 weken opbouwen gelukkig nog geen spraken van.

Maar welke supplementen raden jullie aan?
Op dit moment krijgt ze glucosamine met duivelsklauw.
Maar misschien heeft een bokker hier nog een ander advies voor mij.
Dankjewel alvast voor het lezen

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:55

Ik kan je Equiflexion van de paardendrogist aanraden. Mijn paard doet het er super op. En ik heb er ook van anderen goede verhalen over gehoord. Eventueel kun je het samen geven met duivelsklauw. Het is ook betaalbaar. Als je een aanbieding hebt en/of een grotere fles (jerrycan) koopt dan kun je aan de 20 tot 30 euro per maand komen. Dat vind ik persoonlijk zeer acceptabel voor een product dat heel goed werkt. Ik heb ook veel andere veel duurdere varianten geprobeerd maar daar liep ze niet beter of soms zelfs slechter op.

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:56

Duivelsklauw is een pijnstiller. Misschien niet handig om (al) te geven

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:52

ik zweer bij alle supplementen van www.soulmate-nutrition.nl voor alle vragen kun je altijd Yvonne mailen en haar advies vragen. zij heeft al zoveel paarden geholpen in alle disciplines en iedereen is super tevreden over haar advies en begeleiding _/-\o_

frutsels

Re: Welk supplement voor kraakbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:30

Interessant! Maar wel heel duur spul zie ik. 95 euro per 5 weken. Ik heb dus ook eens zulk duur spul gehad en daar deed die van mij het minder goed op dan nu op de Equiflexion. Ben nu een derde kwijt (22 euro per maand ongeveer) en mijn paard heeft nog nooit zo goed gelopen. Maar het zal per paard verschillen. Dat moet je persoonlijk uitvinden. Soms heb je wat probeersels nodig voordat je weet wat het beste werkt. En ook wat je kunt missen elke maand natuurlijk. Wel leuk om weer een nieuw product tegen te komen. Had er nog niet van gehoord.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 12:58

Ik zie nu dat paardendrogist 20% erop heeft.
Ik wil natuurlijk alles proberen bij mijn pony, maar het moet wel leuk blijven qua prijs, kan het niet anders en loopt ze goed op de duurde supplementen dan heeft mijn bankrekeningen pech.

Maar wil nu verschillende dingen uittesten, tot nu toe loopt ze goed op de supplementen wat ze krijgt, maar voor mij zelf mag het been nog wel wat dunner worden.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 12:59

Reggledoos schreef:
Duivelsklauw is een pijnstiller. Misschien niet handig om (al) te geven

deze ben ik nu aan het afbouwen. en wil ik inderdaad bij de mindere dagen gaan geven.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:56

Er zijn meer middelen met een combinatie van chondrotoine, glucosamine, hyaluronzuur en zwavel, net zoals Equiflexion. Zelf geef ik mijn oudere paard NAF superflex in poedervorm, waar ze het goed op doet. Over het algemeen zijn het geen goedkope middelen, maar als het je paard helpt...

Wanneer het been dik blijft (ik neem aan dat je regelmatig met koud water spoelt en stapt op het harde), kan je groene leem erop smeren of traumeelgel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:11

Ik zou voor een hoog gedoseerde Chlucosamine kiezen als ik jou was.