Ervaringen met desmitis (blessure peesaanhechting)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyB

Ervaringen met desmitis (blessure peesaanhechting)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 05:08

Wie heeft er ervaring met ofwel shockwave therapie, plasma therapie of operatie (fasciotomie) om desmitis te behandelen? Mijn paard is na 8 weken stalrust/stappen niet verbeterd en ik moet nu overwegen wat de volgende stap is. Hoe lang zijn de revalidatie periodes en uit hoeveel sessies bestaat shock wave therapie doorgaans? Hoe succesvolzijn deze behandelingen in jullie ervaring?

Supervixen

Re: Ervaringen met desmitis (blessure peesaanhechting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:27

Ik ben hier ook benieuwd naar. Mijn paard heeft hetzelfde (rechtsachter), maar ik heb het pas afgelopen week gehoord. Ik ben dus net begonnen aan de 8 weken stappen.
LadyB heb jij je paard op stalrust?
En heb je je paard alleen op het harde gestapt?Ik heb de mijne gisteren voor het eerst na 2 en halve week stalrust in een klein weitje staan.

heidi73

Re: Ervaringen met desmitis (blessure peesaanhechting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:13

Lady B, gaat het bij je paard om een blessure aan de pees zelf of om de aanhechting? In het laatste geval heb ik ervaring met desmotomie SDFT aan het rechtervoorbeen van mijn paard.
Wellicht een interessant onderzoek/artikel:
file:///D:/Users/Thuis%20Gebruiker/Downloads/onderzoeksverslag%20def.pdf

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:28

heidi73 schreef:
Lady B, gaat het bij je paard om een blessure aan de pees zelf of om de aanhechting? In het laatste geval heb ik ervaring met desmotomie SDFT aan het rechtervoorbeen van mijn paard.
Wellicht een interessant onderzoek/artikel:
file:///D:/Users/Thuis%20Gebruiker/Downloads/onderzoeksverslag%20def.pdf

Verkeerd geschreven: ik bedoel 'in het eerste geval'.