Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mrie schreef:Hemeltjelief, Die veearts van jou die adviseert om niet te behandelen kwam er bij mij dus echt never nooit meer in. Je zou zelfs een tuchtzaak kunnen overwegen. Ik moet ook echt bekennen dat ik jouw besluit om daarin mee te gaan niet echt handig vind. Doordat je niet behandeld hebt is het nu alleen maar ernstiger.
Gelukkig maar dat men in Utrecht optimistisch is. De gangbare behandeling is wegsnijden en een kuur prednison. Heftig spul en je zult merken dat dat de weerstand flink verminderd en dat je bijvoorbeeld meer last zult hebben van mok, rasp of schimmels. Maar daar is over heen te komen.
Hoefkanker komt vrijwel altijd terug, dat kan volgende week zijn, maar dat kan ook pas over jaren zijn. Dat weet je dan en dus hou je de boel goed in de gaten om bij het eerste teken van bloemkolen of aardbeien onder zijn voeten moet je meteen terug naar een veearts die adequaat behandeld, = wegsnijden en prednison.
De doorbloeding van de hoef is essentieel een bekappingsmethode waarbij de straal vrijelijk de grond mag rakkers daarom het beste.
Ik wens jou en je beest heel veel voorspoed.
moonfish13 schreef:Heftig, ik ken een paard met hoefkanker aan meerdere voeten.
Hij is nu inmiddels al tijden van de prednison af en hij doet het goed.
Het lijkt rustig, het zit er zover ik weet nog wel.
Conclusie: het kan een goede afloop hebben, al zijn het flink kopzorgen.