Auto-Immunisatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Auto-Immunisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 10:25

Hallo allemaal,

Ik ben eigenaar van twee paardjes die allebei last hebben van een jeuk. (zomer eczeem, allergie voor iets..) Ik ben er nog steeds niet achter waar het weg komt ..

Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd, anti vliegen spul wat absoluut niet werk, de een staat nu onder een deken en dat maakt een groot verschil, de ander had de deken in no time verscheurt ...

Nu heb ik gelezen over auto-immunisatie, kort gezegd bloed afnemen van het paard en daarna weer inspuiten en ze dus zelf tegen hun allergie laten werken.

Heeft iemand hier van gehoord ? Gedaan of geprobeerd ? Met wat voor resultaten ?

Bedankt voor het lezen en de eventuele antwoorden :)

Mist

Re: Auto-Immunisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:34

ongeveer 12 jaar geleden bij een oude pony van mij(zit heelverhaal achter) laten doen, was al jaren dampig volgens dierenarts maar bleek alergisch voor berkenbomen en een bepaalde grassoort , dit hielp toen goed al was de kuur zwaar.

Ik neem aan dat de technieken inmiddels ook verbeterd zijn...ik heb ook een exxceem gevoelig paard en overweeg dit ook, dus ik lees even mee.