Al 1,5 jaar sta ik met mijn welsh pony tussen de ijslanders op een doe-het-zelf stal.
Daar staan ze in de winter 's nachts op stal en krijgen daar 's morgens hun hooi (in netten) van de oude stalbaas.
De stalbaas is vorige winter onderuit gegleden en zat toen een aantal maanden in de lappenmand, waardoor we zelf moesten voeren en buitenzetten.
Omdat ik weinig zin had om te wachten tot ze allemaal klaar waren met eten, heb ik vaak hooinetten mee naar buiten genomen, zodat ze daar verder konden eten. (Ze staan allemaal apart op paddocks)
Zelfs paarden die normaal een heel klein plukje of zelfs niets overhadden, lieten in de loop van de winter hun hooi vaker staan (alsof ze doorhadden dat ze het mee naar buiten kregen).
Dat zette me aan het denken en ik zou graag jullie idee erover willen:
Eten paarden op stal minder snel, omdat het daar al warm en windstil is?
Spoiler:
Er zijn een aantal stalgenoten wel voor om voortaan buiten te voeren, maar ook een aantal niet.
Als er meer mensen zijn die wel 'waarheid' in de deze theorie zien, zou ik het eventueel kunnen voorstellen in de wintervergadering..
Er zijn een aantal stalgenoten wel voor om voortaan buiten te voeren, maar ook een aantal niet.
Als er meer mensen zijn die wel 'waarheid' in de deze theorie zien, zou ik het eventueel kunnen voorstellen in de wintervergadering..
Spoiler:
Omdat de paarden maar 2x per dag (op stal) hooi krijgen, heb ik liever dat ze buiten te eten krijgen, dan wanneer ik al smokkelend een hooinet in de stal ophang die ze dan kan opknabbelen om 16.00u
Omdat de paarden maar 2x per dag (op stal) hooi krijgen, heb ik liever dat ze buiten te eten krijgen, dan wanneer ik al smokkelend een hooinet in de stal ophang die ze dan kan opknabbelen om 16.00u
De rest van de eigenaren kunnen het niet zo waarderen als er tussendoor op de paddock gevoerd wordt.. En dat begrijp ik dan wel weer…