Dikke knie en kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

btjeetje

Dikke knie en kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 20:18

Hallo allemaal,

Mijn paard loopt al een week best kreupel en heeft ook een dikke knie. Hij wil het been ook liever niet belasten. Ik was op vakantie en kreeg een berichtje dat mijn paard ineens kreupel liep. Er is niks geks met hem gedaan of intensief gereden. Hij is zover ik weet ook niet gevallen, maar hij staat 24/7 op het land, dus misschien dat hij daar gek heeft gedaan. De dikke knie zat er ook van de een op andere dag. Het is hard maar niet warm. Ontsteking kan het niet zijn, want anders was het allang veel soepeler geweest. Tumor lijkt mij ook niet, want die komen ook niet plotseling. Verder is er in zijn gedrag niets veranderd. Hij eet goed, is alert, en rent ook gewoon door de wei (maar wel erg kreupel). Hij is alleen wel wat dunner geworden maar geeft verder geen tekenen van pijn. Ik dacht zelf misschien aan artrose, maar weet niet of dit ook klachten kunnen zijn van artrose. Paard is trouwens al 14.

Ik wilde het even een weekje tegenaan kijken, maar helaas geen verbetering dus de dierenarts ga ik er ook bij halen om te kijken wat het is. Maar ik vroeg me af of er mensen zijn die een soortgelijke situatie hebben gehad met hun paard of misschien enig idee hebben wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

FriesWytske

Re: Dikke knie en kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:23

Als je paard er nu al een week last van heeft. En het is nog steeds niet verbeterd, dan zou ik maandag de dierenarts bellen. Ook omdat hij nog steeds kreupel is.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:24

Ik heb geen ervaring ermee, maar ik zou ook de DA bellen, gezien de duur van de pijn en kreupelheid.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:27

Inderdaad de DA raadplegen na het weekend.
Voor nu de zwelling 2x daags 20 minuten koelen met koud stromend water.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:44

Ik snap jouw redenatie niet dat het geen ontsteking kan zijn...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:47

Geen tekenen van PIJN, niet willen belasten, stokkreupel rondhuppelen? Misschien een les, dat paard heeft pijn en behoorlijk ook, na een week aankijken wil ik je adviseren om zsm een dierenarts te consulteren. Hij kan wel een schop op zijn knie gehad hebben waardoor er een ernstige blessure is ontstaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:51

het kan heel goed een ontsteking zijn...hoe kom je erbij dat dat niet kan?
Als je er zo weinig verstand van hebt een dierenarts laten komen.Een goede het liefst.Niet een met een antenne.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:58

Antenne: Gniffel

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 21:28

Bedankt voor de reacties allemaal!

bigone schreef:
Geen tekenen van PIJN, niet willen belasten, stokkreupel rondhuppelen? Misschien een les, dat paard heeft pijn en behoorlijk ook, na een week aankijken wil ik je adviseren om zsm een dierenarts te consulteren. Hij kan wel een schop op zijn knie gehad hebben waardoor er een ernstige blessure is ontstaan.

Verder geen tekenen van pijn. Daarmee bedoel ik dat als je er aan zit het niet pijn doet maar hij wil het nu ook niet meer belasten dus dat geeft inderdaad aan dat hij pijn heeft dat klopt. Hij kan geen schop hebben gehad, omdat de pony waar hij altijd bij staat tijdelijk op de wei ernaast staat. Maar ik ga er inderdaad ook een dierenarts bij halen :)

Mij lijkt het niet dat het een ontsteking is, omdat het niet warm is en kei hard. Meestal beginnen ze wel hard maar worden ze steeds soepeler. Maar ik ben natuurlijk geen dierenarts dus ik kan het mis hebben. Daarom ga ik er ook een dierenarts bij halen. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:16

Is de da nu inmiddels al geweest!!

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:01

Dierenarts is geweest en hij moet naar de kliniek. Ze gaan daar röntgen foto's en een echo maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:23

Sterkte, alhoewel ik vind dat het allemaal wel erg lang duurt, dier loopt nu al bijna twee weken op drie benen. Misschien ben je nog niet zo oud en moeten je ouders de zaak regelen maar mocht je volwassen zijn dan vind ik het wel heel erg om zolang te wachten.

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 17:45

Bedankt!