Ik probeer hoop te houden maar dit valt me erg zwaar.
4 weken geleden was mijn paard opeens kreupel in de uitgestrekte draf. Week daarvoor liep ze nog een winstpunt in het Z. Het leek vanuit haar schouder te komen. Gelijk afspraak met zadelmaker en fysio gemaakt. Boom van mijn zadel bleek gebroken en vorige zadelmaker bleek behoorlijk gerommeld te hebben met mijn zadel. Zadel kon dus de prullenbak in.
Even met een zadel van iemand anders gereden. Paard liep onder zadel prima niks aan te zien. Ook de uitgestrekte draf geen gekke dingen. Maar aan de longe op het zachte liep ze wisselend. Ze kon helemaal goed lopen en na paar minuten stappen en dan aandraven niet helemaal lekker.
Fysio kwam en die kwam niks geks tegen en wou mijn paard zien lopen op het harde. Ze liep linksachter niet lekker.
Ik een afspraak met Emmeloord gemaakt en vorige week vrijdag was het dan zo ver.
Ik dacht dat het misschien toch door het zadel kwam en wel zou meevallen. Maar helaas.
Dierenarts zag haar lopen en vond haar linksachter inderdaad niet helemaal lekker maar ook zag hij linksvoor nog een lichte onregelmatigheid.
Linksvoor uitverdoofd en toen was dat weg maar was ze linksachter nog steeds niet goed.
Foto's gemaakt van linksvoor en linksachter en scan gemaakt van de ondervoet.
Linksachter zag er prima uit.
Op de scans was ook niks bijzonders te zien.
Op de foto van linksvoor was een cyste in het hoefbeen te zien zo groot als een knikker.
Het is nog niet zeker of de cyste in het gewricht of er buiten ligt. Dat was op de foto niet duidelijk te zien. Mijn paard heeft een infuus gehad ( net zo iets als tildren ).
Over 6 weken moet ik terug naar Emmeloord. Als er dan onvoldoende verbetering is willen ze een MRI scan maken om te kijken waar de cyste zich precies bevind.
Hebben jullie ervaringen met een cyste in het hoefbeen?
Konden jullie je paard nog rijden of werd je paard een grasmaaier?