Langdurig gebruik prascend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mik_Frits

Langdurig gebruik prascend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:30

Mijn Fjord van 31 jaar heeft de ziekte van Cushing, heet tegenwoordig PPID en krijgt nu 3 dagen 1 pilletje Prascend. Omdat op de bijsluiter nogal wat bijwerkingen stonden ben ik op internet een beetje aan het zoeken gegaan naar ervaringen van anderen. Ik vond op Bokt positieve en negatieve meldingen over Prascend. Nu vroeg ik mij af hoelang de mensen die positieve ervaringen hebben dit middel al aan hun paard geven.
Zijn er bijvoorbeeld al mensen die dit middel al 10 jaar geven zonder problemen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:34

Misschien beter je vraag stellen in het algemeen cushing topic :) Meer kans op reacties.
Hier een prascend gebruiker voor 2 merries...ééntje krijgt het nu 3 jaar, de andere een jaar. Gaat tot nu toe helemaal goed.

0000

Re: Langdurig gebruik prascend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:36

Ik ben ook erg benieuwd naar de bijwerkingen.

Ik dacht trouwens wel dat Prascend nog helemaal niet zo lang op de markt is?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:37

Prascend is de paardenvariant van Pergolide ( voor mensen met de ziekte van Parkinson ). Wordt al veel jaren gegeven aan paarden met cushing.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:42

Pandora2 schreef:
Prascend is de paardenvariant van Pergolide ( voor mensen met de ziekte van Parkinson ). Wordt al veel jaren gegeven aan paarden met cushing.

Maar bijwerkingen zijn vaak niet alleen afhankelijk van de werkzame stof (pergolide) maar ook van de overige gebruikte stoffen en samenstelling. Ik heb ook weleens medicatie gehad die ik al jaren gebruikte waarvan ik ineens een hoop last had toen ik een ander merk kreeg van de apotheek. Zover ik kan vinden is Prascend pas in 2012 geregistreerd en zijn er dus geen paarden die dat langer dan ongeveer 3 jaar krijgen...

Mik_Frits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 14:30

Pandora2 schreef:
Misschien beter je vraag stellen in het algemeen cushing topic :) Meer kans op reacties.
Hier een prascend gebruiker voor 2 merries...ééntje krijgt het nu 3 jaar, de andere een jaar. Gaat tot nu toe helemaal goed.

Dank voor je reactie. Wist niet dat er een algemeen Cushing topic was. Zal het daar ook plaatsen.

Arabesk

Re: Langdurig gebruik prascend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:53

Paard hier krijgt het nu een paar weken, maar ik zie nog niet echt resultaat. Eetlust lijkt iets minder te zijn
Vervelend want ze is bepaald niet dik mede daarom zijn we gestart met prascend...