Verdikt achterbeen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kroketjeeh

Verdikt achterbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 22:11

Halloo

Mijn paard heeft al sinds ik haar gekocht heb (3 jaar geleden) een verdikt achterbeen. Om precies te zijn de kogel en de kootholte ( ongeveer het onder. Nu heeft ze er ook geen last van, is het niet warm, geen koorts, en kan alles nog. Het is ook wel zo been )dat het iets minder dik is na het rijden. Er word mij telkens vertelt dat het einschuss (chronisch) of een stalbeen. Nou denkt ik niet dat dit het geval is. Omdat ze bv geen koorts heeft en het is geen hele been. Wie o wie kan mij helpen? :( _/-\o_

mrie

Re: Verdikt achterbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:15

Is die verdikking zacht of voelt hij bottig?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:20

Als ze het al 3 jaar heeft en je je zorgen maakt, kun je een dierenarts laten kijken. Maar als het zo klinkt, ze geen koorts heeft, ze nergens last van heeft, het niet warm is, klinkt hij mij als gallen. Google er maar eens op, kan niet zoveel kwaad. :) Dan is het vaak wat verdikt bij de kogel, is gewoon zacht.

Kroketjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 22:24

De verdikking voelt gewoon als hoe een normale been zou moeten voelen ongeveer :) het is niet zacht of dat het een bultje is. Het is zeg maar een stuk dikker dan dat het normaal zou moeten zijn vergeleken de linker

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:18

Waarschijnlijk het eindstadium na einschuss. De lymfen zijn dan beschadigd en het vocht wordt minder goed afgevoerd. Door beweging wordt het vaak wel iets minder dik, maar weer zo straks als dat het andere been is wordt het niet meer.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:15

Er zijn heel wat mogelijke dingen mogelijk, dus zo zonder iets te zien en te voelen is het gaan opnoemen van alle mogelijke kwalen gewoon een beetje gekkenwerk.
Paard heeft er blijkbaar geen last van volgens jou , en het is reeds 3j zo aanwezig, maar na 3jaar zal bij jou toch al wel eens de dierenarts gepasseerd zijn hoop ik toch, waarom stelde je dan niet die vraag aan de dierenarts, nu na 3j vind je het blijkbaar ineens nodig toch een beetje raar vind ik zelf.
Er werd al door mensen hier aangeraden voel er eens aan en is het zacht of hard of ..... maar om zoiets op te merken, te voelen, te dtermineren, daarvoor is het wel belangrijk te weten wat is nu zacht en wat is nu hard, en hoe moet het aanvoelen op die bewuste plek en ..... daar gaat een heel deel ervaring, kennis en kunde in zitten, die heb jij niet dus kan je het zelf ook niet beoordelen.
Sterker nog, het zou ook een soort gezichtsbedrog kunnen zijn, een andere kleur van been geeft een ander gezichtsbeeld, dus ook daar moet je leren mee omgaan.
Personen waar je dit aan kan vragen ; je Hoefsmid en of je dierenarts.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:45

Ziet het er uit als een oedemateus been? Mijn paard heeft dit bij bepaald voer, een soort allergische reactie lijkt het wel.