Moeilijk lopen na de hoefsmid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daisviola

Moeilijk lopen na de hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 20:30

Hallo,
Mijn pony viola heeft sinds kort last als ze naar de hoefsmid is gegaan
Ze loopt dan op zand en andere zachte ondergronden alsof er niks aan de hand is maar op stenen loopt ze heel voorzichtig en langzaam en het lijkt ook alsof ze dan pijn heeft.
Na een week ongeveer gaat dit weer weg
Maar ik heb al lang dezelde hoefsmid maar dit is nog maar pas dat ze zo last heeft.
Heeft iemand anders dat ook bij haar/zijn paard?

niienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:32

waarschijnlijk zijn de hoeven dan iets te kort bekapt. Na een week is dat weer iets bijgegroeid en heeft ze er dus geen last meer van.

daisviola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 20:34

niienn schreef:
waarschijnlijk zijn de hoeven dan iets te kort bekapt. Na een week is dat weer iets bijgegroeid en heeft ze er dus geen last meer van.

Ja dat dachten de hoefsmid en ik ook dus had hij ze niet zo kortgemaakt maar toen had ze er toch weer last van

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:54

Paard zal toch deels er wel aan wennen.
Maar belangrijk is dan toch ook steeds dit feit nog eens aan te halen net als de hoefsmid aan zijn taak wil starten, hou het net iets langer dan je graag zou hebben, dus net iets minder er af halen.
Bij sommige paarden kan dat echt vrij extreem zijn hoor, bij wijze van spreken even met de rasp er over aaien en gedaan.
Mssn is het wel een goed idéé om toch biotine of iets dergelijks bij te voeren, dit kan de aangroei en de kwaliteit van het hoorn net iets beter maken.

daisviola schreef:
niienn schreef:

Ja dat dachten de hoefsmid en ik ook dus had hij ze niet zo kortgemaakt maar toen had ze er toch weer last van

jolmer20

Re: Moeilijk lopen na de hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:33

Goeie tip aeolusnr1.
Mijn pony heeft dit ook enorm erg, hij staat sinds kort ergens anders en dus ook een andere hoefsmid. Hij heeft m gelijl te kort gezet en heeft dus 2 weken last gehad op het harde.
Op het zachte niks aan de hand..
Net als bij jouw pony ts!
Erg vervelend is het!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:37

wij hebben er hier ook eentje die extreem gevoelig is. Wanneer ze ietsjes te kort gezet is, loopt ze "op eitjes". De andere paarden hebben nooit last.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:07

Zelf een stuk bijhouden zodat het niet steeds zo'n verandering is? Dan komt er vanzelf wel ''eelt'' op de hoeven waardoor dat het geen issue meer is :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:24

Een paard of pony moet na een bezoek van de hoefsmid of bekapper nooit slechter lopen dan ervoor, dan is er teveel afgehaald.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:26

Mijn vz-paard heeft dat ook altijd. Maar die heeft het echt wel 2 weken :=

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:27

Mijn pony had dit ook. Heb dit aangegeven bij mijn hoefsmid destijds en ze zou er rekening mee houden. Hij liep erna nog steeds hetzelfde na de hoefsmid en heb er toen voor gekozen om een andere hoefsmid te zoeken. Bij de nieuwe hoefsmid heeft hij er nooit last van gehad.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:27

Martine_R schreef:

Andere smid/bekapper nemen, dat is echt niet normaal. Ik snap niet dat mensen dat accepteren....

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:28

Arabesk schreef:
Martine_R schreef:

Andere smid/bekapper nemen, dat is echt niet normaal. Ik snap niet dat mensen dat accepteren....

Tja.. het is niet mijn paard helaas :\ Bovendien haalt de eigenaar er lang niet vaak genoeg de smid bij. Dus vandaar dat de hoeven misschien wat langzamer groeien bij haar..