Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Suzanne F. schreef:Merries kunnen sowieso niet gecastreerd worden, dat is alleen bij hengsten. Bij merries zou het steriliseren heten maar dit wordt eigenlijk nooit gedaan.

Suzanne F. schreef:Merries kunnen sowieso niet gecastreerd worden, dat is alleen bij hengsten. Bij merries zou het steriliseren heten maar dit wordt eigenlijk nooit gedaan. Soms krijgen ze wel een hormooninjectie maar ook hiervan is het resultaat wisselend. Ik heb geen ervaring met een knikker inbrengen, volgens mij is dit iets ouderwets maar dat weet ik niet zeker.

( ze is momenteel niet hengstig,dus hij kan er zonder probleem blij blijven staan nu)
,dus tja hem er zo blijven laten staan gaat zo geen optie zijn,maar als ik haar bv dmv een knikker onvruchtbaar kan maken,ze moet gewoon niet hengstig meer worden zeg maar,dan zou de hele groep dus gewoon bij elkaar kunnen staan...
, dan zou het castreren van de hengst een eerdere optie zijn,maar ja die is zo braaf dat ik hem liever niet wil castreren...