Cas123 schreef:De DA zei al dat ze ook met z'n slang met camera baar binnen kunnen voor te kijken maar ik vond het best wel duur. Dan moet ik echt nog even sparen. Misschien heeft hij wat en dan wil ik het graag verhelpen. Maar hij doet het al zo lang. Heeft bij de vorige eigenaren ook altijd lucht gezogen. Misschien is het ook wel een gewoonte.. ik weet het niet. Maar als ik genoeg bij elkaar heb wil ik z'n onderzoek zeker overwegen.
Luchtzuigen is, eenmaal begonnen, bijna altijd een gewoonte. Of beter gezegd, een verslaving. Dat neemt niet weg dat als je pony nog meer symptomen heeft (zoals reageren op het zadel of op aansingelen) je dat, imo, wel degelijk serieus moet nemen. Dat de kans bestaat dat de pony blijft luchtzuigen ook als je de oorzaak verholpen hebt, dat is nou eenmaal zo. Dat wist je toen je hem kocht. Dat betekent echter niet dat het niet nodig is te controleren of je pony ergens last van heeft en indien dat zo is, daar iets aan te doen. Zelfs als hij dan lucht blijft zuigen (wat zeer waarschijnlijk zo is) zal hij zich toch een heel stuk prettiger voelen.