Drie stappen stokkreupel, wil niet meer lopen, na 100 meter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen001

Drie stappen stokkreupel, wil niet meer lopen, na 100 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 10:21

Wie herkent dit of weet wat er aan de hand kan zijn?
Mijn achttienjarige merrie is af en toe ineens stokkreupel. Dan wacht ik een halve minuut, ze zucht en gaat voorzichtig lopen. Na 100 meter loopt ze weer goed.
Ben van de week naar de DA geweest, kreupelheidsonderzoek laten doen. Conclusie: niets te zien. Loopt goed, gebruikt rug en schouders goed.
Dinsdag 20 minuten in grote bak getraind in stap draf galop, ging goed. Vandaag een buitenritje van een uurtje, grotendeels gestapt alleen een klein drafje. En vlak voordat ik thuis was op harde bodem zonder kuilen of bulten ineens weer stokkreupel. Even gewacht, rustig gaan stappen en na 100 meter weer niks aan de hand. Zelfs in draf rechtuit oke.
Meer mensen met deze ervaringen?

Foto is van dit voorjaar. Crossles.
Afbeelding

geerke

Re: Drie stappen stokkreupel, wil niet meer lopen, na 100 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:24

hebben ze ook hogerop gekeken?Dat er misschien iets bekneld raakt in de schouder ofzo,wat daarna weer losschiet?
Spring/cross je nog met haar?

Ellen001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 10:29

Nee, we springen/crossen niet meer. Ik heb zelf mijn enkelbanden gescheurd begin juni en ze heeft al een paar weken weidegang met 1-2 keer per week stapritjes. In die rustperiode heeft ze het opgelopen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:30

Heb je een pb gedaan!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:35

Een chipje? Heb dat gehad met een haflinger merrie. Beestje miste een stukje bot van de kogel, en dat stukje zwierf door het gewricht. Is lastig te vinden omdat het steeds verplaatst. Eventueel wel door een scan, en de eigenaresse heeft toen besloten er niks aan te doen. Moest het volgens de arts toen vergelijken met een steentje in je schoen. Je voelt het niet altijd, als je het voelt doet het vreselijk zeer, maar als hij verplaatst kun je ook dagen lang met dat steentje lopen zonder het te voelen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:28

Voor of achter?
Het kan ook dat haar knie op slot springt. Dat zou ook kunnen kloppen met dat je nu minder doet. Dit komt eerder voor bij een paard met weinig bespiering.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:35

MD >> BEH