Dankjulliewel voor het meedenken.
Ik heb begrepen dat de juiste verhouding calcium/fosfor 2.1 moet zijn bij volwassen paarden.
Bij jonge paarden mag het 1,5.1 zijn
In bietenpulp is dit 1.7 wat dus scheef is en vandaar dat ik dit aanvulde met luzerne omdat luzerne een hoog calciumgehalte heeft.
Het hoge ijzergehalte waar ik mij druk over maak zit in de bietenpulp en dat schijnt op de lange duur dus schadelijk te zijn voor de huid.
Vanmorgen heb ik toch voor de zekerheid mijn da gebeld en het hele scenario doorsproken.
Nu kunnen het meerdere dingen zijn, waaronder zomereczeem, maar daar heb ik mijn twijfels over omdat ik geen staart zie die verward is en het haar letterlijk op de grond valt.
Zeer waarschijnlijk is het stress.
Stress bouwt zich op en net als bij mensen kan dan veel later ineens haaruitval komen.
Nu heb ik vorig jaar december ons allerliefste maatje Billy moeten laten inslapen en mijn Smurf is ruim 3 maanden in een verschrikkelijk rouwproces geweest.
Ik ben hier nog steeds niet overheen maar mijn Smurf heb ik hier doorheen gesleurd.
Iedere dag zijn we samen op pad geweest door weer en wind, want zij is gewend om als handpaard mee te gaan dus dat wilde ik zo houden.
Ook heb ik ervoor gezorgd dat er steeds andere paarden in haar buurt waren ondanks dat ze met geen enkel paard wat te maken wilde hebben.
Op een gegeven moment ben ik met haar gaan fietsen en dat vond ze zo leuk dat ze langzaam uit haar rouwproces is gekomen.
Aangezien ik een eigen stukje huur en dat niet wilde opgeven heb ik besloten om weer een ander paard erbij te nemen zodat we weer samen konden gaan rijden.
Gelukkig is dit helemaal goed gekomen en mijn Smurf accepteert hem volledig en zij zit wat dat betreft weer goed in haar vel.
Het is dus niet helemaal onwaarschijnlijk dat alle stress er nu uitkomt, bij mij vallen momenteel ook de haren met bossen uit mijn kop.
Ik ga dit even twee weken aankijken hoe het gaat met fibreforce, omega gold olie en magnesium.
Mocht het dan nog zo zijn dan ga ik een vitamine preparaat halen (afgesproken met da) en dat weer twee weken aankijken.
En dan heb ik als laatste alternatief nog het bloedonderzoek.
Ik hou jullie zker op de hoogte!