ik heb op dit moment een jong paard wat rillerig kan zijn en toen las ik over het product Confidence EQ. Hebben er al mensen ervaring met dit product? Ik zat er zelf aan te denken om het te gebruiken bij eerste x trailerlader en 1e x erop voor net een beetje extra vertrouwen. Maar wat ik mij afvroeg moet je meteen een heel zakje erop smeren of kun je zo'n zakje ook voor de helft bewaren?
En verder vindt ik meteen een hele doos kopen een beetje riskant omdat ik eerst wil kijken of het werkt en 2 voor 12,50 vind ik dan weer behoorlijk duur.
Dus wellicht zou het kunnen om dit gezamenlijk in te kopen met een stel bokkers? Dan betaal je hoogstens 4,90 voor een buisje maar waarschijnlijk als er slim wordt ingekocht bij bijvoorbeeld een Divoza met 20% korting of andere actie kan dit nog goedkoper. En dan via de post vesturen kost het alleen een postzegel.
Ik heb het getest bij mijn paard en het werkte totaal niet. De eerste keer testen was met een wedstrijd. I.p.v dat hij er relaxter van werd werd hij alleen maar brutaler.
De tweede poging was bij de hoefsmid. Hoefsmid vind hij eng dus een uitgelezen kans om te testen. Ook hier werkte het totaal niet. Hij bleef het zelfde gedrag vertonen.
lshannah
Geplaatst: 19-08-15 09:31
Ik heb het ook eenmalig geprobeerd (tweede zakje moet ik ooit nog eens doen) en vond dat mevrouw een bijdehante tante werd; veel later werd ze wat rustiger, dus het kan zijn dat de inwerktijd toch wat langer is...
Ik heb net 2 zakjes besteld. Ik wil er een gaan gebruiken als we naar de nieuwe stal gaan over anderhalve week. Dus ik ben benieuwd of ik verschil merk.
Vesceron
Geplaatst: 21-08-15 22:09
Je kunt volgens mij een proefpakket van 2 zakjes bestellen. Hier bij de ruitersportzaak kon ik gewoon losse zakjes kopen. Let wel dat het je paard niet rustiger maakt, maar meer vertrouwen zou moeten geven. Het geeft een stofje af die de merrie aan haar veulen afgeeft om aan te geven dat het niet eng is. Het lijkt dus geenzins op iets verdovends of kalmerend. De ervaringen dat ze brutaler worden kan dus wel kloppen, ze worden zekerder. Ik heb het gebruikt met laden, het laden zelf ging niet per se beter (helaas), ze kwam daarentegen niet gestresst of bezweet de trailer af na een rit van een uur.
Ik heb het vandaag binnen gekregen. Ze hoeft van mij niet rustiger te worden, maar ze kan erg gespannen zijn in een nieuwe omgeving. Dus ik hoop dat het haar wat helpt.