Kramperigheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Kramperigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 09:48

Vannacht was het weer eens zover, enorme kramp in mn been, auwie. Het enige wat op zo een moment lijkt te helpen is flink aan je tenen trekken, been keihard tegen de muur stampen en als dat niet helpt over je vriend heen tijgeren als een stuk aangeschoten wild om op de grond te stampen. Met als eindresultaat de volgende ochtend een been dat stijf en pijnlijk is.

Nu vraag ik me al enige tijd af: hoe zit dat met paarden? De afgelopen jaren toch wel met enige regelmaat mee gemaakt dat eigenaren die hun paarden, die naar mijn idee flink beroerd liepen, en pijn hadden, bestempelden als ‘kramperig’. En vervolgens wordt er vrolijk mee verder gereden, want kramperigheid schijnt geen reden te zijn om je paard stil te zetten of eens flink door te molen te halen. Maar ik als leek vraag me dan af: doet die kramperigheid niet verrot zeer en wordt daar niet te makkelijk over gedacht? Als kramperigheid bij een paard het zelfde voelt zoals de kramp snachts in mijn pootje dan denk ik daar moet je toch niet op willen zitten en hard aan het werk zetten.

Dus brandt los: zie ik het verkeerd, stelt kramperigheid niet zoveel voor? Of is een serieus en pijnlijk probleem waar je niet mee door kan blijven rijden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Kramperigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:51

Je moet geen twee dingen door elkaar halen. Kramperigheid is verkeerde zenuwaansturing, dat is heel wat anders dan kramp in het been bij een mens. Vaak helpt het om magnesium te nemen, dan heb je grote kans dat je niet vaak kramp meer hebt. Sla/rauwkost zit relatief veel magnesium in.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:53

Of het hetzelfde is als bij een paard durf ik niet te zeggen. Maar ik hoor wel van alle kanten dag Magnesium hier toch wel verlichting in kan betekenen.